Ako bolo, ako je a ako (možno) bude? Odpovedá majiteľka gelaterie, prevádzkarka kaviarne i majiteľka reštaurácie

 Ako bolo, ako je a ako (možno) bude? Odpovedá majiteľka gelaterie, prevádzkarka kaviarne i majiteľka reštaurácie

 

Všetci sme s veľkým očakávaním sledovali vyjadrenia vlády o obmedzeniach týkajúcich sa gastro prevádzok. Od stredy 22.4 majú prevádzky do 300 m2 povolený tzv. “okienkový predaj”. Aké majú predstavy o fungovaní, aké sú ich myšlienky či plány na najbližšie obdobie? Dozviete sa v nasledujúcich riadkoch.

Denisa Kleinová, La Reunion Trnava

Nikto to nečakal a dostali sme “stopku” ( pekne poviem) zo dňa na deň ako mnohí z nás. Skoro 4 roky fungujúci catering, tento rok zaplnení svadbami a akciami. Plný plánov a rozbehnutých investícii v rámci firmy. Chceli sme dať našim zákazníkom krásne svadobné zážitky a dali sme im akurát…nové termíny.. aj to s otáznikom. Rozbehnuté spolupráce v rámci externého cateringu sa samozrejme stopli tiež. La Reunion  plný plánov, ostal zo dňa na deň bez plánu.

Kaviareň La Reunion, otvorenú od decembra 2019, sme samozrejme museli zatvoriť tiež. Pamätám si to ako dnes, vonku uz bolo teplo, mali sme plné “kaféčko”, sedela som v rohu a celkom nechápala, čo sa bude diať. Na marec sme mali naplánovaný hudobný program. Tiež sme chceli dať našim zákazníkom “niečo navyše”.Tešili sme sa, kedy otvoríme terasu zaplavenú slnkom, letnou náladou a našou voňavou kávou. Chápeme, že zdravie je to najdôležitejšie, čo máme. Ale z nejakého dôvodu, to nebolo fér…

Je 22.4. Už tretí týždeň robíme rozvoz- Denné menu aj A La Cárte. Robíme, čo môžeme. Tak ako všetci… Ďalší týždeň by sme chceli otvoriť kaviareň, samozrejme cez okienko. Dúfame, že sa svet bude dávať pomaly doporiadku. Bola to, a stále je, veľká skúška. Skúška o vytrvalosti, disciplíne, pokore a skromnosti.

kavickari

Soňa Lavová, Gio Caffé Nitra a Trnava

Pre nitrianske aj trnavské Gio sme počas povinného zatvorenia prevádzok boli nútení vymyslieť krízový plán, ktorý by nám zabezpečil aspoň čiastočný príjem. Vytvorili sme si veľmi jednoduchý, ale efektívny spôsob, ako od zákazníkov zbierať objednávky,ako ich baliť a doručovať. Po desiatich dňoch od povinného zatvorenia dverí našich prevádzok, sme boli pripravení spustiť zmrzlinovú donášku, ktorá funguje jedeň deň v týždni pre Nitru, jeden deň pre Trnavu. V tomto bode som bola veľmi rada, že vyrábame produkt ktorý u ľudí rezonuje a ktorý sa dá zabaliť a doručiť. Zákazníci nás neuveriteľne podporili a prejavili o donášku “zmrzky” záujem. Prvé týždne som sa všetko od A do Z snažila robiť sama, postupne si na pomoc volám naše Gio girls – to ma teší najmä z pohľadu zamestnávateľa.

Gio caffé Nitra nanuky

Možnosti predaja cez okienko som rada, určite ju plánujeme využiť ešte v tomto týždni. Ako prevažne sezónna prevádzka, ktorá je závislá od počasia, musíme využiť každý slnečný deň. Naďalej však budeme poskytovať službu donášky, ktorá sa nám v tejto situácií osvedčila. To, že naproti iným typom prevádzok kaviarne, cukrárne, či zmrzlinárne doteraz cez okienko úplne fungovať nemohli, sa mi zdalo nezmyselné. Teraz si už len veľmi prajem, aby sme sa ako ako hostitelia a hostia vedeli správať zodpovedne. Minulý týždeň som si všímala, že pred niektorými prevádzkami, ktoré mohli predávať aspoň cez okienko, vznikali malé street party. Viem, že sa všetci tešíme z pekného počasia, ale myslím, že by sme si uvoľnenie nariadení nemali vysvetľovať takýmto spôsobom.

Gio Caffe Nitra

Mária Husárová, Meet Meat reštaurácia Bratislava

Otvorenie našej Meet Meat reštaurácie 13.12.2019 nebolo pompézne, ale bolo v tichosti, bez reklamy, keďže sme nepovažovali za správne vo veľkom pozývať ľudí, kde by nemali komfort parkovania priamo pred prevádzkou, ako to chceme. Od prvého dňa, ako vznikla myšlienka otvoriť si vlastný podnik, bolo základom ísť si vlastnou cestou, vlastnou víziou, vlastným prístupom a vlastnými nápadmi. Nadobudli sme pocit, že sa nám to darí, na základe spätnej väzby od našich zákazníkov. Nikto z nás samozrejme nečakal, že nastane takáto situácia – či už u nás, alebo na celom svete… neradi “mrnčíme”, alebo sa sťažujeme, berieme to ako súčasť toho, čo život priniesol. Plakania a sťažovania je momentálne všade dosť a nikomu to neprospieva. Povedali sme si, že všetko zlé je na niečo dobre a našli sme možnosti, ako využiť čas, vo svoj prospech.Pripravujeme nové menu, vymýšľame nové, nepoznané receptúry, hráme sa so surovinami, pripravujeme novú vínnu kartu, upratujeme, dezinfikujeme… a tešíme sa na dobu, kedy k nám prídu zákazníci a budeme ich môcť pohostiť.

sedenie-meetmeat

Táto doba nám opäť pripomína, že nie je všetko o peniazoch, ale skôr o ľuďoch. Aj na našu prevádzku s prázdnymi stolmi je smutný pohľad. Reštaurácia má byť miesto, kde sa ľudia prídu uvoľniť a dobre najesť….Robiť rozvoz hotových menu nechceme a nebudeme, aby sme ostali pri tom čo sme si povedali na začiatku – kvalita je prvoradá a na rozvoze utrpí. Keďže sme mali veľa dopytov na jedlo, Tak sme sa rozhodli pre STEAKOVÚ POHOTOVOSŤ – čo znamená, že zákazník nám zavolá, objedná si nami ponúkané steakové mäso alebo burgre ( mäso + naša kváskova žemľa ) – my mu ho očistíme, nakrájame na požadovanú veľkosť, pribalíme soľ a korenie poprípade ako mame teraz pesto z medvedieho cesnaku. Zákazník si príde vyzdvihnúť alebo mu to zavezieme a grilovačka v tomto peknom počasí môže začať. Mimo toho robíme naše polievky, ktoré ľudia pýtali, tie na kvalite nijako netrpia. Zároveň sa v tomto čase už dokončila cesta a parkovisko pred reštauráciou, ktoré čakajú iba na kolaudačný podpis a potom začíname riešiť vonkajšie sedenie.

mäso-kavickari-meetmeat

Úprimne sa tešíme na to, keď sa otvorí a do dverí začnú chodiť naši zákazníci či stáli alebo noví, ale určite pre všetkých na prvé dni pripravíme nejaké malé uvítacie prekvapenie.

Text: Kavickari.sk

Foto: archív Kávičkári.sk

Zdieľajte článok na sociálnych sieťach

Simona Budinská

Vášnivý gurmán, mama troch detí, dvoch kníh a niekoľkých bedekrov. Náhody sú jej osudom, a tak pred rokmi vznikol projekt Kávičkári.sk. S nadšením sa venuje najmä víziám, kreovaniu na portáli, ale aj new biznis. Srdcovkou je aj vzdelávanie v oblasti gastronómie v rámci projektu Gastrolove a tvorbe osobnostného PR.

Zobraziť všetky články autora >

Odporúčané články