Editoriál – Ako sa tvorí bedeker najlepších prevádzok?

Editoriál – Ako sa tvorí bedeker najlepších prevádzok?

 

Keď som zakladala online magazín Kávičkári.sk, vedela som, že chcem písať len o miestach, ktoré za to stoja. Sú na výnimočnom mieste, majú iný dizajn, robia skvelé jedlo, či varia výbornú kávu. Sú fotogenické a sú za nimi tí správni ľudia. Pretože je to najmä o nich.

 

Prvú skúšku ohňom sme zažili v roku 2017 kedy vyšla naša prvá kniha Top miesta na Slovensku / Top places in Slovakia vo vydavateľstve Fortuna Libri. Navštívili sme 60 kaviarní a bistier, pofotili, ponahrávali, prepísali, skorigovali, vydali. Veľmi intenzívna polročná práca, ktorej predchádzali roky návštev po prevádzkach. Kniha si vás našla, v obehu je pár posledných výtlačkov a vy si ju nosíte ako skutočný bedeker. Tak ako som v kútiku duše plánovala. Je ošúchaná a niektorí si do nej zbierate i pečiatky.

 

krst-bedeker
Kniha Top miesta na Slovensku / Top places in Slovakia vyšla v roku 2017.
interier-dobodky-skalica

Do bodky: Kaviarnička ako z rozprávky

Čítať viac >

 

Medzitým sme vytvorili niekoľko pekných i printových projektov. Medzi inými máme možnosť pripravovať i bedekrík Top prevádzok pre Trnavský samosprávny kraj.

 

bedeker
Bedekrík pre Trnavský kraj zážitkov.

 

Keď vyložíme karty na stôl, ani tá najlepšia prevádzka bez schopného managera nemá šancu prežiť. Pokiaľ je v tejto roli priamo majiteľ podniku, je to ideálne. Ak si aj neprešiel všetky pozície, ktoré jeho podnik poskytuje, tak to zažil počas tohto roka. Roka korony.

 

Niektorí z majiteľov prevádzok povedali, že je na čase vrátiť podniku, to čo im dal. Iní si našli druhú prácu, aby nemuseli pustiť podnikanie a prepustiť ľudí. Teda apoň časť z nich. Ďalší zas otvárali do roka korony, pár dní pred, alebo aj počas. Posledné mesiace dali gastrosegmentu silnú facku. Ale to, čo sa z nej nestratilo je ľudskosť.

 

Frida

 

Keď sme začali tvoriť pre Trnavský samosprávny kraj zoznam najlepších prevádzok, robili sme ho z viacerých zdrojov. Keďže fyzické návštevy a tzv. „checknutie“ stavu v niektorých prípadoch nebolo možné, potrebovali sme odporúčania. A tie ste nám dali vy, naši čitatelia a fanúšikovia na sociálnych sieťach. Tam, kde sme nemali dostatok podkladov, sme poprosili majiteľov prevádzok, s ktorými sme už v minulosti spolupracovali a vieme, že sú skrátka TOP. Vyberáme vždy na základe viacerých parametrov. Výborný servis, suroviny, nápoje, ale i dizajn. Samotný koncept podniku. Rovnako i lokácia podniku. Preto tento bedeker bude ponúkať prekrásny shakemix. Kaviarní, cukrárni, reštaurácii, fastfoodov, či gelatérii.

 

A potom prídu tie silné momenty. Keď vám majiteľ prevádzky z malého mesta, kde podniká len naozaj odvážny, odporučí dva ďalšie úžasné podniky, a pritom sám robí kuriéra, aby mohol zabezpečiť rodinu a biznis. Vďačný Bohu za prácu.

 

Keď vám majiteľ podniku povie o 80 ročnej babičke, ktorá si príde kúpiť snáď prvú kávu take away v živote, len aby podnik prežil a mala kam chodiť jej vnučka.

 

Bibi skorica

 

Keď vám majiteľka reštaurácie povie, že je čas vrátiť to, čo jej prevádzka dala a každý mesiac do nej vráža rodinné úspory. Len aby mohla robiť naďalej to, čo ju a jej kolegov najviac baví a aby nik nestratil prácu.

 

Ale aj moment, keď vám majiteľ a šéfkuchár v jednom zlomeným hlasom povie, že o prezentáciu nemá záujem. Už nevládze.

 

I preto sme tieto články a prevádzky do bedekra spracovali inak. Na pozadí recenzií o prevádzkach sme priniesli i úlomky príbehov ľudí, ktorí sa za nimi nachádzajú. Pretože najmä o tom je gastronómia. O ľuďoch.

 

majitelka
Gastronómia je najmä ľuďoch.

 

Myslite na to pri najbližšom výlete za pôžitkami. My budeme radi vašimi sprievodcami.

 

simona-budinska

 

S úctou

 

Simona

 

Zakladateľka Kavickari.sk

 

 

 

Facebook Comments

Zdieľajte článok na sociálnych sieťach

Simona

Simona Budinská

Vášnivý gurmán, mama dvoch detí a dvoch kníh. Náhody sú jej osudom, a tak pred rokmi vznikol projekt Kavickari.sk. S nadšením sa venuje najmä víziiam, kreovaniu na portáli, ale aj new biznis. Srdcovkou je aj vzdelávanie v oblasti gastronómie v rámci projektu Gastrolove a tvorbe osobnostného PR.

Zobraziť všetky články autora >

Odporúčané články