Online poradňa

Využite možnosť našej online konzultácie a poraďte sa s našimi odborníkmi. V nasledujúcich kategóriách si môžete vybrať oblasť, v ktorej potrebujete poradiť. Pýtajte sa všetko, čo sa vás zaujíma. Hľadáte konkrétne odpovede? Pozrite si nižšie už zodpovedané otázky a možno nájdete odpoveď, ktorú práve hľadáte a potrebujete.

Zvoľte si kategóriu

Všetky kategórie

Pridať otázku
Pridané 04.07.2021
Dobrý deň, som majiteľkou prevádzky v menšom meste. Mám tri zamestnankyne / brigádničky. Zameriavame sa najmä na dobrú kávu a koláčiky, ktoré si sami pečieme. Keď som v práci, pomáham dievčatám za barom/ v kuchynke, je nám veselo, dobrá nálada sa prenáša aj na rajón medzi hostí. Keď však mám iné povinnosti, alebo len chcem chvíľky oddychu, nálada sa stráca a odrazu všetko nejde a nič sa nedá. Dostáva sa to už aj k hosťom. Ako mám dievčatá motivovať, aby boli milé a neprenášali svoje momentálne rozpoloženia medzi hostí? Ďakujem za odpoveď.
Dobrý deň,
ďakujem za Vašu otázku. Najskôr je dôležité zistiť príčinu, ktorých môže byť viacero. Napríklad ich niečo trápi v tíme alebo keď jedna čašníčka poľaví, tak potom aj ostatné. Ľahko skĺznu ku rušivej internej komunikácii, nesústredia sa na prácu a to ihneď ovplyvní výsledok, teda pocity a spokojnosť hosťa.  Často to vyplýva z toho, že personál nie je presvedčený o dôležitosti správnej komunikácie a pracovných postupov; nevedia sa vcítiť, že ich komunikácia, postoj, pracovné prozákaznícke nasadenie je základ práce v gastro. Čašníci pracujú dobre v prítomnosti manažéra, lebo si myslia, že to robia pre neho, aby bol on spokojný.  Potrebujeme im ukázať, že v prvom rade sú partnermi hostí a reprezentujú zákaznícky servis prevádzky. Ako na to?
Z dlhodobého hľadiska ako prvé odporúčam zaviesť takzvané štandardy kvality aj formálne ako vyšší cieľ pre svoj tím. Následne zaškoliť tím na dané štandardy a motivovať, inšpirovať, aby si tie štandardy osvojili, verili im a robili s nadšením aj vo Vašej neprítomnosti. Potrebujú vedieť nielen čo a ako majú robiť, ale aj prečo, teda čo to znamená zákaznícky servis a prečo je dôležité, aby boli kontinuálne naplnené očakávania hostí. Následne najlepšia motivácia je pochvala za niečo konkrétne, pravidelná spätná väzba prostredníctvom mítingov, vzdelávanie a ďalšie princípy novodobého “leadershipu”….
- Lucia Mešková | Expert na osobnostný rozvoj SOPHIRE ACADEMY
Lucia Mešková
Pridané 01.07.2021
Dobrý deň, radi by sme sa spýtali otázku. Ako spoznám naozaj kvalitné víno? Ponúk na trhu je veľa...

Je veľa faktorov, ktoré určujú kvalitu vína. Rozhoduje napríklad aj samotný typ – ak máte nemecký rízling, zvyškový cukor a obsah kyselín určuje jeho kvalitu. Okrem toho ešte samozrejme pôvod hrozna. Ak sa chceme všeobecne baviť o kvalitnom víne je to o tradíciách: pôvod vína, vek vinohradu a spôsob jeho výroby. To všetko určuje kvalitu daného produktu. Vo svete sa pije veľmi veľa vína, takže sa musí vyrábať aj veľmi veľa druhov. A keďže
medziročne rastie konzumácia tohto nápoja, aby nasýtili masy, veľké vinárstva musia vyrábať ešte viac vína. A to nejde vždy iba tradičnou cestou: existujú stabilizanty, látky, ktoré vám vo výsledku pomôžu vyrobiť každý rok rovnaké víno.

To je jedna časť a potom je to časť ľudí, ktorí idú do dokonalosti – zaujíma ich pôvod hrozna, vinohrad, redukovaný zber a limitované produkcie. Ak sa niečoho vyrobí 5 miliónov fliaš, nemusí to byť vždy dobré. Keď sa niečoho vyrobí 1 000 fliaš, môže to byť zaujímavé, ale tiež to nie je záruka kvality. Ako spoznať kvalitné víno? Každému chutí  niečo iné, ale keď vám už niečo chutí, pátrajte po tom. Tieto informácie vám už môžu napovedať, či ide naozaj o kvalitné víno. Jedna vec je chuť vína ako taká a druhá vec je jeho background. Ak toto spojíte, dokážete zistiť, či je víno skutočne kvalitné.

 

- Miroslav Balla | Someliér Selaví
Miroslav Balla

Nenašli ste odpoveď?

Máte otázku, na ktorú ste nenašli odpoveď? Spýtajte sa našich odborníkov. Napíšte nám!

Pridať otázku