Online poradňa

Využite možnosť našej online konzultácie a poraďte sa s našimi odborníkmi. V nasledujúcich kategóriách si môžete vybrať oblasť, v ktorej potrebujete poradiť. Pýtajte sa všetko, čo sa vás zaujíma. Hľadáte konkrétne odpovede? Pozrite si nižšie už zodpovedané otázky a možno nájdete odpoveď, ktorú práve hľadáte a potrebujete.

Zvoľte si kategóriu

Všetky kategórie

Pridať otázku
Pridané 14.02.2022
Dobrý deň, s priateľom vedieme menšiu kaviareň a v poslednej dobe zažívame čoraz viac a viac nátlak okolia voči covid opatreniam ktoré máme ako väčšina prevádzok udané( rúška, kontrola covid pasov). Stretávame sa s agresivitou , ignoráciou aj s nadávkami na našu osobu kvôli nastaveným pravidlám. Veľmi to ovplyvňuje nás i našich zamestnancov a neviem si už rady. Obraciam sa teda na vás. Ďakujeme pekne za odpoveď
Dobrý deň,
 
ďakujem pekne za Vašu otázku. Najskôr je dôležité pozrieť sa na situáciu aj z pohľadu Vašich zákazníkov. Síce máte nariadenia o opatreniach, ale ak chceme mať potrebný predaj, teda spokojných hostí, je zodpovednosťou prevádzok tieto nariadenia preniesť s ľahkosťou do svojej prevádzky. Zákazníci prichádzajú do kaviarne alebo reštaurácie za oddychom, v pokoji si vypiť kávu, dať si dezert, prípadne jedlo. Teda najskôr je dôležité mať nastavený 100% zákaznícky servis, ktorý začína príjemným prvým dojmom : očný kontakt, úsmev, príjemný pozdrav. Každý zákazník potrebuje najskôr cítiť náš úprimný záujem a preukázanú vďačnosť, že si vybral našu prevádzku, aby minul svoje ťažko zarobené peniaze. Až potom, medzi rečou, ho požiadame o doklad, prípadne upozorníme na rúško a to správnou verbálnou a neverbálnou komunikáciou. Teda uistite sa, že komunikácia so zákazníkmi nezačína tým, že ich upozorňujeme a kontrolujeme. Vytvára to negatívnu atmosféru, ktorá prekáža aj zaočkovaným zákazníkom, ktorí ani nemajú problém sa preukázať, ale vadí im spôsob komunikácie. 
 
Jediné riešenie na danú situáciu je dôkladná príprava celého tímu na správnu komunikáciu so zákazníkmi v akejkoľvek situácii. Je to až odborná zručnosť. Ja sa väčšinou stretávam s tým, že HORECA segment nie je plne pripravený správne komunikovať a to najmä v krízovejších situáciách, ktoré ani nemusia byť krízové. Je to na nás, ako sa bude atmosféra a komunikácia uberať. Odporúčam Vám najskôr dôkladne sa pozrieť, či máte vo Vašej kaviarni 100% zákaznícky servis. My svojou komunikáciou určujeme emočné reakcie zákazníka. Je veľmi dôležité nielen to, čo mu povieme, ale aj ako a kedy mu čo to povieme. Naši hostia si to zaslúžia a najmä všetci budú spokojní – hostia, personál a majiteľ.
 
Nedávno som na túto tému napísala článok. Niektorí manažéri mi dali spätnú väzbu, že tento článok im dal skvelý návod a pomohol im zlepšiť komunikáciu s hosťami aj v iných situáciách. Možno aj Vám pomôže vo Vašej kaviarni. Tu je link  https://kavickari.sk/komunikacia-s-hostom-pocas-pandemie-vs-bezna-komunikacia/
 
Ak by ste mali nejasnosti, kľudne nám opäť napíšte. Rada sa dozviem, ako ste sa posunuli. Ďakujem a prajem Vám veľa úspechov.
- Lucia Mešková | Expert na osobnostný rozvoj SOPHIRE ACADEMY
Lucia Mešková
Pridané 09.01.2022
Dobrý deň,prosím vás možno laická otázka, ale trošku sa strácam v ponuke rôznych pražiarní. Na čo by som sa mal konkrétne pri výbere kávy zamerať? Čo by mal balíček kávy mať na sebe napísané, aby som sa v tom vedel orientovať? Ďakujem, Ladislav

Dobrý deň, Ladislav,

človek by si mal vybrať kávu podľa viacerých faktorov. Skúsim vám ich popísať.

Podľa spôsobu prípravy: To znamená to, akým spôsobom si radi pripravujete kávu. Či už espresso, moka, alebo stále obľúbená zalievaná káva.

Podľa množstva kofeínu: rozličný pomer kofeínu: arabika-altura, arabika a robusta, v ktorých sa množstvo kofeínu značne líši.

Podľa intenzity chute: Arabika, alebo robusta, zmes, alebo odrodová káva.

Podľa chute: ovocná, sladká, horká, celé spektrum chutí.  Na obale by mali byť informácie o dátume praženia, spôsobu prípravy, a chuťovom profile a
intenzite chutí. Každý pražiar má iný pražiarenský podpis u niekoho mu môže káva z Guatemaly chutiť, u iného nie. Niekto praží svetlejšie,
niekto tmavšie a niekto dlhšie a niekto kratšie. Obľúbeného pražiara musíte nájsť skúšaním a porovnávaním a samozrejme aj čítaním popisov – mnohí pražiari ich majú veľmi dobre vypracované, či už na svojich stránkach, alebo na obale káv. Odporúčam Vám i zoznam slovenských pražiarní, ktorý nájdete aj tu, priamo na stránke Kavickari.sk.

 

 

- Monika Matúšová | Profesionálna baristka z pražiarne Zlaté Zrnko
Monika Matúšová
Pridané 27.12.2021
Zdravím vás Lucia, pozorne a so záujmom som si prečítal článok o menežéroch v HORECA. Veľmi často sa s nimi profesne stretávame, lebo sme pre hotely a reštaurácie dodávatelia. Otázka úplne jednoduchá : Pomohli by k rozvoju a sebareflexii menežera anonymné "žiacke knižky"? Zamestnanci a vedenie by svoje pripomienky na prácu menežera vedeli odkázať. A ďakujem za článok. Peter.
Dobrý deň Peter,
ďakujem pekne za otázku. Väčšina manažérov sú tiež zamestnanci, sú rôznej generácie s rôznou úrovňou skúseností. Predtým, ako ich spoločnosť začne hodnotiť, potrebujú byť na svoju rolu pripravení. Spätná väzba vo forme žiackych knižiek by mohol byť účinný nástroj až vtedy,  keď sú manažéri pripravení efektívne a motivačne viesť. V opačnom prípade by to mohlo byť pre nich kontraproduktívne a demotivačné. Teda najskôr objektívne vyhodnotiť, či je daná prevádzka pripravená na túto formu hodnotenia.
Ja skôr cítim potrebu väčšej osvety na dôležitosť leadershipu v Horeca, príprava manažérov, vedenie mítingov, čo spomínam v článku a čím si budujeme kruh dôvery. Potom môžeme efektívne dávať alebo prijímať hodnotné spätné väzby, či už pozitívne alebo negatívne.
Ak je manažér pripravený líder (napríklad veľa manažérov, ktorí sa prihlásia na otvorené kurzy, pripravení sú, inak by sa neprihlásili….), zároveň je viac pripravený prijímať hodnotnú spätnú väzbu od svojho tímu alebo svojho lídra. Účinné sú napríklad hodnotiace rozhovory. Teda odporúčam najskôr formu osobnej komunikácie. Až potom vidím zmysel aj v žiackych knižkách ako niečo na odľahčenie, zmenu alebo podporu osobnej komunikácie.
Uvediem príklad Staffino. Táto spoločnosť vznikla za účelom spätnej väzby od hostí na personál v Horeca segmente. Staffino sa stále rozširuje, ale Horeca prevádzky ho využívajú minimálne. Časté dôvody sú také, že to nefungovalo. Lenže nefungovalo to aj preto, lebo manažéri nepracovali ďalej so spätnou väzbou od hostí. Plus hostia hodnotili personál, ktorý nebol na svoju úlohu pripravený. Teda Staffino nástroj sa až tak neujal…
Ak máte záujem pokračovať v téme, som Vám k dispozícii. Som rada, že Vás rozhovor zaujal. Prajem všetko dobré.
- Lucia Mešková | Expert na osobnostný rozvoj SOPHIRE ACADEMY
Lucia Mešková
Pridané 20.09.2021
Dobrý deň, Lucka,prepáčte možno za nevhodnú otázku, ale všimol som si vaše reakcie v jednej diskusii a rád by som sa spýtal. Ako sa správne nastaviť, prípadne ako pracovať s personálom a aj s hosťami, ktorí k nám do prevádzky prídu jednoznačne naštvatí a nadávajú nám kvôli obmedzeniam? Niektorým rúška nevadia a sú milí, druhým veľmi. Personál to často nevie spracovať a aj tým, ktorí sú "normálni" a milí sa už správajú s trpkosťou a majú potrebu sa poľutovať.ďakujem

Dobrý deň prajem,

 

 

ďakujem pekne za otázku. Nie je tu dostatočný priestor, aby som jasne pre všetkých vysvetlila celú problematiku, pretože zvládnuť túto situáciu je zručnosť, ktorú treba nadobudnúť a pripraviť sa na ňu ešte predtým, ako naši zamestnanci prídu do kontaktu s hosťom. Pokúsim sa vysvetliť čo najjasnejšie.

 

Téma s rúškami a ďalšími obmedzeniami v rôznych častiach Slovenska a sveta je veľmi citlivá. Avšak nemusí to byť problém. Odkedy zákazník vojde do našej reštaurácie alebo akejkoľvek spoločnosti, my máme mať veci pod kontrolou a udávame smer, akým sa bude situácia a komunikácia uberať. Poskytovatelia zákazníckeho servisu (a gastro segment tu jednoznačne patrí) určujú svojou komunikáciou emočné reakcie zákazníka a tá komunikácia sa začína od jeho príchodu. Teda najskôr potrebujeme mať nastavený 100% alebo 5* zákaznícky servis, ktorý eliminuje až odstráni negativity na oboch stranách. Do prevádzky prichádza 10ky, 100ky rôznych hostí – národnosť, rôzna nálada, únava, veselosť, zlá predošlá skúsenosť, nemôžem rozkázať hosťovi, ako sa má správať a čo má povedať. Neprajme si iných zákazníkov, vylepšime seba / svoj postoj a tým postojom pozitívne ovplyvníme aj našich hostí.

 

Tak si predstavme, že do našej reštaurácie prichádzajú hostia a nemajú rúška. Čo urobiť? Tu je prozákaznícky postup, ktorý je funkčný pre akúkoľvek situáciu, kde potrebujem hosťa na niečo upozorniť:

 

1. Najskôr potrebujem mať v prevádzke nastavený ten 5* zákaznícky servis, ktorý začína pozitívnym prvým dojmom. Náš tím sa sústreďuje na príchod hostí.
2. Keď vojde hosť, tak okamžite nadviažem očný kontakt, úsmev – ktorý vidno v očiach, ak majú čašníci nasadené rúška a pozdrav, ako napríklad: “Dobrý deň prajem!”:-)
3.Takto sa správam ku každému hosťovi, či už s rúškom alebo bez rúška, či s deťmi alebo bez nich, či mi je sympatický alebo mi nie je sympatický. Každý z nich k nám prichádza minúť svoje ťažko zarobené peniaze za jedlo, servis, zážitok a tým zaplatiť aj naše účty, platy a všetky výdavky, ktoré máme.
4. Ak tento hosť nemá rúško, ešte pred upozornením pridám pár slov, aby cítil, že si vážime, že si vybral práve našu reštauráciu, ako napríklad: “Dobrý deň prajem, vitajte v našej reštaurácii. Radi Vás opäť vidíme.”
5. Až potom upozorním na rúško s empatiou, milým postojom (nie direktívne, nerecitovať ako úradník…) ako napríklad: ” Pane, prosím Vás nasaďte si rúško.” Ak hosť začne protestovať, pokračujem: “Chápem to nepohodlie, ale je to potrebné pri vstupe, avšak po usadení si rúško môžete dať kľudne dole a konzumovať. Náš kuchár si dnes pre Vás pripravil skvelé špeciality……:-) Teda odpútajme pozornosť od pandémie a premostime na servis a skvelé jedlo, limonádky, čokoľvek máte v ponuke.
6. V tomto bode väčšina hostí akceptuje situáciu a pochopí, že načo si kaziť deń. Určite si teraz poviete, že sú aj takí hostia, čo pokračujú. Tu si prosím dajte ruku na srdce, či ste moje predošlé body aplikovali pokojne, prozákaznícky, milo. Ak predsa len niektorí pokračujú v neochote nasadiť si rúška, môžem vysvetliť už hlbšie, ako napríklad: “Chápem pane, že je to nepohodlné a ešte v tomto teple (chápavý postoj, úprimná empatia), avšak rúška sú v súlade aj s našimi štandardami, aby sa tu všetci naši hostia cítili bezpečnejšie. Veľmi Vám ďakujeme za pochopenie a nech sa páči, máme pre Vás pripravený pekný stôl pri okne.”

 

Nechoďme s hosťami do boja, naučme sa s nimi komunikovať a tým predídeme akýmkoľvek nedorozumeniam a napätým situáciám. Reštaurácia je o hostení, pokoji, oddychu…. V HORECA segmente školím 8 rokov po celom Slovensku a veľa čašníkov a aj recepčných a niekedy dokonca aj manažérov – lídrov majú v sebe taký hnev na hostí, akoby ich tí hostia otravovali. Vyhodnocujú ich, spochybňujú. teda tento problém nezačal s covidom, len sa to prehĺbilo. Avšak hlavný dôvod je v tom, že personál nevie, ako komunikovať so zákazníkmi. Robia to, čo vedia, nič viac, nič menej. Ak majiteľom, manažérom reštaurácií záleží na úspechu, predaji, potrebujú zaškoliť svoj tím a správne viesť. V problematike pandémie poukazovať nielen na to, čo majú hovoriť hosťom, ale aj ako im to majú povedať….

 

Ja som nedávno bola v jednom hoteli. Prišla som na recepciu, pozdravila som sa a povedala svoje meno rezervácie. Recepčná mi odpovedala: “Prosím Vás doklad o očkovaní”. Samozrejme, že moja reakcia následne bola mrzutá……. Žiadny pozdrav a hneď komunikácia horšia ako na polícii. Pozor na toto. A ako mala komunikovať?

 

1. Dobrý večer pani Mešková, vitajte v našom hoteli. Aká bola Vaša cesta? Prišli ste z ďaleka?
2. Ďakujeme, že ste si vybrali náš hotel. Od včera sme sa dostali do červenej zóny. Prosím Vás, máte covid pas alebo test……?

 

Je fajn používať takzvanú personalizovanú komunikáciu a konverzujme s hosťom. Je skvelé, že hostia chodia do reštaurácií, že nám zachovávajú svoju priazeň. To sú super správy, z toho sa tešme. A naučme sa, ako odkomunikovať požiadavky. Je to naša reštaurácia, náš hotel, kde hostíme. Komunikujme tak, aby všetci boli spokojní a šťastní – hosť, majiteľ, personál.

 

 

- Lucia Mešková | Expert na osobnostný rozvoj SOPHIRE ACADEMY
Lucia Mešková
Pridané 05.09.2021
Dobrý deň, máme nový kávovar Delonghi dinamica plus, používame ho asi mesiac a dnes začal pri vypínaní a zapínaní vydávať zvláštny zvuk (akoby na konci procesu). Zvuk pripomína jemné škrípanie alebo zasekávanie. Neviete náhodou z čoho by to mohlo byť, pripadne ako to opraviť ?Ďakujem.

Dobrý deň,

v prípade domácich automatických kávovar sa necítim byť úplne zorientovaný, no to o čom píšete mi pripadá, ako zadrhávanie sa gumeného tesnenia na varnej jednotke kávovaru. V každom prípade po mesiaci je to príliš skoro a určite by som sa čím skôr obrátil na predajcu.

Otázka je aj čistota kávovaru, či ho prečistujete, používate čistiace prostriedky a podobne. Všetky tieto informácie určite nájdete v užívateľskom manuáli, kde by čistenie kávovaru, aj jeho vnútorných častí je detailne popísané.

 

Prajem príjemný deň.

- Šimon Staš | STACOMB Coffee Consultants Company
Šimon Staš
Pridané 10.08.2021
Dobrý den, prosím nevedeli by ste mi odporučiť nejakého technika na servis staršieho kávovaru zn. Mce Start 2? Prevádzku máme v Bratislave. Tečie nám voda z paky pri výrobe kávy, pravdepodobne treba vymeniť len tesnenia. A ešte ma zaujíma, či náhodou nievete, či sa dajú niekde kupiť náhradné páky do tohoto kávovaru,. Ďakujem.

Dobrý deň,

v Bratislave je niekoľko technikov, ktorí Vám určite s týmto typom kávovaru pomôžu. Nie je to žiadny neštandardný kávovar, no po určitom čase používania mu určite padne vhod nielen výmena spomínaných tesnení, ale aj celková diagnostika technického stavu.

Technici Vám vo veľkej väčšine prípadov pomôžu aj s náhradnými dielmi. Skúste sa obrátiť na pána Braniša, 0903 889 783 (kľudne mu povedzte, že máte číslo od Šimona Staša a jeho spolupráce s kávičkari.sk)

s úctou,

- Šimon Staš | STACOMB Coffee Consultants Company
Šimon Staš
Pridané 09.07.2021
Dobrý deň,sme majitelia prevádzky a veľmi často nám prská voda z páky, čo nás núti robiť kávu znovu. Inokedy je zas káva veľmi horúca. Predpokladáme, že máme chybný prístroj, alebo robíme chybu my? Ďakujeme za odpoveď.

Dobrý deň,

“prskanie” je s veľkou pravdepodobnosťou zapríčinené opotrebovaným gumeným tesnením vo vnútri danej hlavy kávovaru. Tieto tesnenia by mali byť pravidelne menené – ich životnosť závisí aj od frekvencie používania kávovaru, ale aj od citu s akým s kávovarom baristi pracujú. Moja osobná skúsenosť však hovorí o tom, že minimálne 2-3 x ročne by sa tieto tesnenia mali meniť.

Pri teplote kávy by som sa zastavil a chcel vedieť viac informácií. Prvá otázka znie, či je naozaj príliš horúca práve voda, alebo nie sú prehriaté šálky. Rovnako tak, či je naozaj výsledné espresso horúce, alebo to skôr vnímate opticky – napríklad veľkým množstvom peny na espresse, alebo príliš tmavou penou, či vzduchovými bublinkami na povrchu peny espressa? Alebo či sa Vám káva zdá príliš horká, nie horúca? Je to často sa opakujúci jav, pri ktorom nás náš mozog “núti” uvažovať ako o horúcom / “prepálenom” nápoji na základe veľmi výraznej horkosti nápoja, ktorá môže byť spôsobená zlou mineralizáciou vody, ktorú používate. Klasické zmäkčovače vody vytvárajú tento problém, kedy nahrádzajú vodný kameň (Ca a MG) vo vode za Sodík, ktorý sa takto správa pri extrakcii. Tento efekt je možné pozorovať aj príliš čerstvej kávy – nie staršej ako 14 dní po pražení.

Samotnú teploty vody pre espresso na väčšine kávovarov nie je možné vidieť, no viem Vám poradiť určitú škálu, kde by sa mal nachádzať tlak pary v bojleri kávovaru, čo môžeme vidieť aj vy. Pri takto nastavenom tlaku pary, by voda nemala dosahovať teplotu vyššiu ako je vhodné na prípravu espressa. Na všetkých espresso kávovaroch sú “budíky”, ktoré znázorňujú práve tlak pary v bojleri – ten by nikdy nemal byť vyšší ako 1,5 baru, osobne si myslím, že už pri tlaku 1,3 baru je teplota na prípravu kávy vysoká. Tento tlak je možné nastavovať (zvyšovať a znižovať) za pomoci “pressostatu” vo vnútri kávovaru

Problém vysokej teploty však môže byť spôsobený aj usadeninami vodného kameňa a iných minerálov v kávovare. Vždy keď je takýto problém, je nutné zavolať technika, dodávateľa daného kávovaru, či pražiara kávy, s ktorou pracujete, aby ste identifikovali presný problém. Takže zhrniem to, problémom môže byť naozaj – vysoká teplota vody na espresso (teda vysoký tlak pary v bojleri kávovaru, ktorý je možné nastaviť), zlé minerálové zloženie vody používanej pre prípravy espressa, čerstvá káva, usadeniny vo vnútri kávovaru. Týmto by bolo nutné začať.

- Šimon Staš | STACOMB Coffee Consultants Company
Šimon Staš
Pridané 07.07.2021
Dobrý deň, sme začínajúci podnikatelia v gastronómii a čoskoro si ideme hľadať personál a ľudí na výpomoc do menšej prevádzky. Je niečo, na čo by sme si mali dať vyslovene pozor pri hľadaní personálu? Je pravda, že by sme sa mali zamerať len na vyškolený personál z odborných škôl? Ďakujeme

Odborné zručnosti sú skvelou pridanou hodnotou a uľahčia Vám celkový proces zaúčania pracovníka. Sú dôležitou súčasťou, ak chcete poskytovať vo svojej prevádzke kvalitný servis. Ja sa osobne sa však pri výbere zamestnancov prikláňam k výroku Herba Kellehera: „Hire for attitude, train for skills“ (Najmite na základe správania sa, zaškoľujte pre zručnosti), hlavne ak sa jedná o činnosti, ktoré viete zamestnanca v krátkom čase naučiť.

Na pohovoroch odporúčam klásť dôraz na osobnosť zamestnanca, či pôsobí príjemne, má decentné vystupovanie, pozitívny prístup. Ako na Vás ako človek pôsobí? Môžete mať akokoľvek dobrého odborníka, no keď sa nevie správať k ľudom a slušne vystupovať, nebude to fungovať. To nie je niečo, čo sa dá ľahko „preškoliť“. Samozrejme, pozrite sa na predošlé pracovné skúsenosti, dĺžku praxe, v akom podniku daný kandidát pracoval, čo Vám tiež napovie, na akú úroveň je zvyknutý. Ak máte pochybnosti, preverujte si zamestnancov u predošlých zamestnávateľov, pýtajte sa na ich ambície, dôvody zmeny. Hľadajte v nich nadšenie, vášeň. Osvedčený nástroj je taktiež pozvať zamestnanca na pár hodín na prevádzku, aby mal možnosť si prácu „vyskúšať“, spoznať trochu kolegov, Vás a rozhodnúť sa lepšie. Vám to dáva taktiež priestor sledovať, ako sa zapája, ako komunikuje a podobne.

Držím Vám palce pri rozbehu prevádzky a prajem šťastnú ruku pri výbere zamestnancov.

 

- Zuzana Kostyšáková | Personalistika ZAR INVEST
Zuzana Kostyšáková
Pridané 06.07.2021
Dobrý deň, pripravujeme cukrárenskú výrobu s drobným posedením a radi by sme klientom ponúkli dobrú kávu. Na akú by sme sa mali zamerať? Sme menšie mesto na juhu Slovenska. ďakujeme

Dobrý deň,

 

ďakujeme za otázku. Pomenovanie dobrá káva je veľmi doležité a je správne, že vám záleží na tom, čo budete svojim budúcim hosťom podávať. Odporúčam chuťovo neutrálnu – vyváženú zmes kávy vhodnú na espresso. Veľmi obľúbená je aj single origin Brazília, ktorá nie je kyslá ani veľmi horká. Najlepšie by bolo, ak by ste vybrali kávu praženú priamo na Slovensku, aby od dodávateľa bola zabezpečená čerstvosť a celkový kávový servis. Dobrá káva znamená, že sa bežnou prípravou dá dobre pripraviť, nie je náročná ako výberová káva a tiež nemá gurmánske chute, ktoré sú určené skôr pre úzke spektrum ľudí a nemuseli by “sadnúť” väčšine klientov.

- Monika Matúšová | Profesionálna baristka z pražiarne Zlaté Zrnko
Monika Matúšová
Pridané 05.07.2021
Dobrý deň, Zuzana, plánujeme prevádzku a premýšľame nad pokladničným systémom. Na čo by sme si mali upriamiť pri výbere dodávateľa? Čo má vlastne pokladničný systém dokázať? ďakujeme

Pokladničný systém má potenciál fungovať ako “centrálny mozog” vašej prevádzky. Na čo sa teda pri jeho výbere zamerať?

Dnes už by mal byť samozrejmosťou online prístup pre majiteľa, ktorý tak má neustály prehľad o tržbách, úspešnosti ponúkaných produktov, či o skladových zásobách. Na tomto by ste mali trvať. Zároveň sa však uistite, že internet nie je podmienkou pre funkčnosť systému na prevádzke – nechcete sa dostať do situácie, že kvôli jeho výpadku nemôžete obslúžiť hostí. Rozsah funkcionality je individuálna záležitosť. Ideálne však je, ak vám systém umožní určitú modularitu a postupné rozširovanie podľa meniacich sa potrieb. Napríklad doplnenie mobilného čašníka na leto. Nezanedbala by som ani rozmer užívateľskej prívetivosti systému, pre vás i z pohľadu obsluhy. Ak sa dá, požiadajte o demo, alebo si systém nechajte ukázať.
No a v neposlednom rade si určite overte dostupnosť servisu. Ak dodávateľ vie riešiť väčšinu problémov na diaľku, je to výhoda, nepotrebujete platiť zbytočne za výjazd technika. Dôležitá je aj skúsenosť existujúcich klientov – dvihnú im na zákazníckej linke telefón, alebo aspoň niekto zavolá naspäť? S pokladničným systémom sa s jeho dodávateľom stávate partnermi na dlhé roky, a tak je dôležité myslieť aj na to, čo príde po uzavretí zmluvy.

- Zuzana Vojteková | Pokladničné systémy PAPAYA POS
Zuzana Vojteková

Nenašli ste odpoveď?

Máte otázku, na ktorú ste nenašli odpoveď? Spýtajte sa našich odborníkov. Napíšte nám!

Pridať otázku