5 tipov pri plánovaní kuchyne vo vašej prevádzke

 5 tipov pri plánovaní kuchyne vo vašej prevádzke

 

„Nedá sa“ pre nich neexistuje. Keď rozbiehali svoju firmu s gastro vybavením, chodili po večeroch montovať zariadenia s blickami a so skrutkovačom. Dnes majú dve spoločnosti a zamestnávajú dvadsať ľudí. René Kotlas a Rado Skurčák neskončili iba pri predaji špičkovej techniky pre reštaurácie a bary, ale pomáhajú aj slovenskej gastronómii – podporujú mladé talenty, Slovenský zväz kuchárov a cukrárov, a na technológiách z ich ponuky sa varí na súťažiach po celom Slovensku. 

az-gastro-showroom-banska-bystrica

Aká bola vaša cesta k predaju vybavenia do profesionálnych kuchýň?

Rado: Obidvaja sme začínali v hoteli. V gastronómii sme prakticky celý život, už odmalička sme sa pohybovali v tomto prostredí. Postupne sme vyštudovali hotelové školy a vyskúšali si toto remeslo vo svete. Keď sme sa vrátili na Slovensko, zistili sme, že v oblasti gastro vybavenia je diera – máte problém získať spoľahlivého partnera. Mali sme predstavu, ako to chceme robiť, a tak sme začali predávať. Túžili sme sa stať spoľahlivými partnermi pre kuchárov, reštaurácie či podniky. Bolo to v dobe, keď sme začali spoločne podnikať v jednom koktail bare. Po roku plnom nočného života a párty sme si povedali dosť a ocitli sa na križovatke: ideme spoločne podnikať ďalej, alebo sa vydáme každý vlastnou cestou?

az-gastro-showroom-banska-bystrica

René: Ja som mal skúsenosti s predajom už predtým. Hoci som pracoval ako kuchár, po- pritom som si založil maličký e-shop, kde som predával gastro techniku. Bol to iba taký doplnok na privyrobenie si – objednávka prišla raz za čas, kde tu, čo tu. Nakoniec padlo rozhodnutie, že poďme naplno rozvíjať práve toto. Dali sme do toho všetky svoje skúsenosti aj osobný prístup. Potom sme riešili, čím sa chceme odlíšiť. Sme z fachu a vieme, ako kuchynské zariadenia fungujú, na čo by si zákazník mal dávať pozor, podľa čoho vyberať. Aj názvom AZ Gastro sme chceli naznačiť, že u nás najde podporu už od samotného plánovania projektu až po komplexné vybavenie. Práca nás baví, veľa vecí robíme navyše a máme radosť z toho, že môžeme pomôcť slovenskej gastronómii. Aspoň v rámci našich možností.

az-gastro-showroom-banska-bystrica

Rado: Začínali sme v obývačke na malom laptope, dnes máme dve firmy a dvadsať zamestnancov. Je to hlavne o prístupe. Dali sme do toho všetko, posledné peniaze aj všetku energiu. Či to bol sviatok, piatok, nočná práca, nikdy sme nepovedali nie, nedá sa, neviem. Vždy to bolo: „Áno, skúsime, vybavíme, dohodneme sa.“

az-gastro-showroom-banska-bystrica

René: Nikdy nehovor, že to nejde, povedz radšej, že to nevieš alebo že sa ti nechce. Keď nám povie zamestnanec, či už v kuchyni, alebo v kancelárii, že sa to nedá, okamžite sa mu snažíme ukázať, ako to ide.

az-gastro-showroom-banska-bystrica

A tu je 5 tipov pri plánovaní kuchyne vo vašej prevádzke:

  1. Stanoviť si jasný koncept – pomôže určiť si priority pri zariaďovaní prevádzky.
  2. Dobrý priestor prevádzky – kuchyňa je srdcom podniku, a preto by ste mali vyberať priestory, ktoré majú dostatok miesta na potrebné vybavenie.
  3. Odložiť si peniaze na rozbeh – v začiatkoch je dôležité mať odložené peniaze aspoň na 3 mesiace chodu prevádzky.
  4. Zamerajte sa na detaily a robte to s nasadením – sú to práve detaily, ktoré rozhodujú o vašom úspechu, ktorý sa bez úsilia a nadšenia dostaví len veľmi ťažko.
  5. Dajte si poradiť – mnoho ľudí si myslí, že vie všetko najlepšie, hoci to tak nemusí byť, nebojte sa obrátiť na odborníka v danej oblasti.

az-gastro-showroom-banska-bystrica

Viac zaujímavých tipov o tom, ako s láskou žiť a prežiť v gastronómii, nájdete v knihe: (Ne)učebnica Gastrolove:

A-Z Gastro nájdete aj na facebooku.

Text: Tomáš Turek

Foto: (ne)učebnica Gastrolove 

Zdieľajte článok na sociálnych sieťach

Portál Kávičkári.sk vznikol v roku 2011 ako priestor pre všetkých nadšencov a milovníkov pôžitkov - dobrej kávy, jedla, zaujimavých miest a podujatí. Počas desaťročia pôsobenia priniesol stovky zauijímavých informácii, v ktorých sa rozoberala káva, slovenské pražiarne kávy, výrobcovia produktov, majitelia a prevádzkovatelia reštaurácii, šéfkuchári, ale i pomoc celému segmentu HoReCa.

Zobraziť všetky články autora >

Odporúčané články