Pätoro úspešného „gastroobchodníka“

 Pätoro úspešného „gastroobchodníka“

 

Hovorí sa, že ak chce človek podnikať v gastronómii, musí pre to mať nesmiernu vášeň. Podnikanie v gastronómii si totiž vyžaduje niektoré špecifiká, s ktorými sa v iných oblastiach obchodníci nestretávajú. A okamžitá spokojnosť zákazníkov je prvou podmienkou pre úspech podniku. Našťastie, dnes existujú moderné technológie, ktoré si nachádzajú svoje miesto aj v gastro biznise a pomáhajú nielen s prevádzkou, ale aj vo vzťahu so zákazníkmi. Zákaznícka skúsenosť, alebo „customer experience“ začína mať zásadný vplyv na nákupné správanie sa zákazníka.  Chceme vám priblížiť prvých 5 aplikácií o ktorých by ste mali vedieť, ak podnikáte v gastre.

Menucka.sk

Jednoduchá myšlienka Menucka.sk bola zobraziť aktuálne informácie na jednom mieste pre konkrétnu skupinu zákazníkov, ktorí sa chcú dobre najesť v okolí, v ktorom sa práve nachádzajú.

aplikácie

Prečo ju neprehliadnuť:

Aplikácia menučka.sk je ako sociálna sieť gastroprevádzok, ktoré pravidelne pripravujú denné menu. Kto ponúka obedy a nie je tu, akoby ani na mape nebol. Vyhľadávanie umožňuje filtrovať reštaurácie podľa rôznych kritérií – mäsožrútov, vegetariánov, , tých, čo chcú  business menu, či prítomnosť detského kútika alebo bezbariérového prístupu. Okrem toho je to však aj miesto pre prezentovanie noviniek, súťaže o vouchery do reštaurácií či články so zaujímavosťami zo sveta gastronómie.

Ako to funguje:

Každý partner má prístup k online portálu, kde nahrá svoje týždenné menu bez starostí a s istotou, že bude zobrazené v Menučka.sk. Návštevník si nastaví svoju aktuálnu polohu či zvolí inú, v ktorej chce vyhľadať reštauráciu. Obľúbené reštaurácie si vie označiť hviezdičkou a kedykoľvek sa k nim jednoducho vrátiť.

aplikácie

Pre koho je vhodná:

Pre podniky akejkoľvek veľkosti, ktoré ponúkajú denné menu a chcú byť videné na Menučka.sk sú na správnej adrese..

Zážitok s návštevy vášho podniku môže veľmi ovplyvniť obsluha. Zvlášť v dnešnej dobe rastúcej konkurencie môže kvalita servisu výrazne prispieť k opakovanej návšteve podniku, dokonca s využitím novej technológie.

RE-BELLS

Drevené bezdrôtové zvončeky zjednodušia život v akejkoľvek gastroprevádzke. A to nielen zákazníkovi, ale aj obsluhe. Rýchlo a prehľadne zistíte, čo potrebuje ktorý „stôl“ a ľahko mu vyhoviete. Zvončeky Re-bells pomáhajú zrýchliť obsluhu a tým zvýšiť spokojnosť vašich návštevníkov.

aplikácie

Prečo ju neprehliadnuť:

Rýchlosť obsluhy je najmä v čase obednej pauzy veľkým argumentom pri rozhodovaní zákazníkov, do ktorej reštaurácie vkročia. Zvončeky Re-bells sú elegantným riešením čakania zákazníkov. Návštevníci nemusia „striehnuť“ na obsluhu a získavať jej pozornosť. Naopak, obsluha na monitore vidí, čo zákazník potrebuje a môže efektívne reagovať a zákazníkovi vyhovieť. Re-bells by ste nemali prehliadnuť, ale neprehliadne ho ani váš zákazník, pretože je na stole dobre viditeľný. A ešte má aj štýlový drevený dizajn!

aplikácie

Ako to funguje:

Elegantný zvonček na stole slúži na „komunikáciu“ s obsluhou. Jedno stlačenie privolá obsluhu, dve stlačenia vyžiadajú účet. Oznámenie o objednávke sa zobrazí na displeji zariadenia Remote Manager (napr. Smart Watch – chytrých hodinkách), prípadne na pokladničnom displeji. Zvončeky dosiahnu do okruhu až 200 metrov, čím vedia osloviť podniky aj s väčšou rozlohou.

Pre koho je vhodná:

Pre každý podnik, ktorý má nielen väčšiu rozlohu, ale ktorému záleží na spokojnosti jeho návštevníkov a rýchlosti obsluhy. Lebo aj kvalita obsluhy prispieva k spokojnosti zákazníkov.

aplikácie

Sledujete svojich zákazníkov a ich potreby? Čo tak vedieť viac o ich návštevnosti a mať nástroj nielen na odmeňovanie, ale aj personalizovanú komunikáciu?

Payowallet

Unikátny koncept inšpirovaný Starbucks appkou je pre obchodníka nová marketingová platforma pre digitálny marketing. Riešenia, ktoré vo svete úspešne zvyšujú „pohodlné nakupovanie“ prichádza aj ku nám v podobe novej služby. Payowallet vám umožní vytvoriť si verného zákazníka, udržať si ho a ponúkať mu produkty šité na jeho mieru. Zabudnite na nepersonalizované FB posty, lebo toto je nový marketing pre gastropodniky.  Pre zákazníka predstavuje zjednodušenie života v podobe jednej mobilnej appky, ktorá mu nahrádza rôzne papierové alebo plastové kartičky v jeho obľúbených podnikoch.

Payowallet

Payowallet

Prečo ju neprehliadnuť:

Mobilná platforma  Payowallet poskytuje digitálny odmeňovací systém, pomáha vytvárať  vlastnú databázu zákazníkov bez toho, aby ste museli riešiť GDPR otázky a môžete svojich zákazníkov oslovovať vašimi kampaňami priamo do jeho mobilu. Obchodník v nej zviditeľňuje seba a svoje produkty, ktoré sú pre jeho zákazníkov zaujímavé.

Payowallet

Ako to funguje:

Odmeňovaním zákazníka prostredníctvom appky Payowallet si obchodník automaticky vytvára databázu svojich zákazníkov. Dostáva informácie o tom, akú má návštevnosť, resp. kedy jeho zákazník k nemu nechodí a môže ho motivovať, aby k nemu opäť prišiel formou personalizovaných push notifikácií, alebo formou digitálneho odmeňovacieho programu. Nemusí vôbec riešiť tlač papierových, alebo plastových kartičiek. Vytváranie digitálnych kupónov na produkty so zľavou, alebo úvodnou cenou sú ďalšou praktickou funkcionalitou. Appka pomáha podporiť aj spontánne nakupovanie: používateľ si môže z ponuky prevádzok vybrať a cez minimum kliknutí kúpiť priamo vo svojom mobile napr. obľúbenú kávu.

Payowallet

Pre koho je vhodná:

Pre každého obchodníka, ktorý rozmýšľa o tom, ako osloviť zákazníka priamo do jeho mobilu, potrebuje pomoc s marketingom a poskytuje  mu informácie o zákazníckom správaní. Pre každý  podnik, ktorý si chce vytvárať databázu verných zákazníkov a hľadá modernú marketingovú službu.

Payowallet

Zákazník je najedený a spokojný. Veľmi sa z toho tešíme a musíme sa už vrátiť do vlastnej kože – obchodníka. Za jedlo treba vystaviť účet.

Papaya POS

Revolučný pokladničný systém, ktorý „nielen berie, ale aj dáva“ – konkrétne informácie pre majiteľov, aby mohli svoje podniky aktívne zveľaďovať. Všetky prevádzky na Slovensku sú zo zákona povinné vydávať zákazníkom doklady o zaplatení a nejakému typu pokladne sa nevyhnú. Prečo by však pokladničný systém nemohol byť pre podnikateľa aj užitočný?

Papaya Pos

Prečo ju neprehliadnuť:

Papaya POS sa v rukách aktívneho gastro podnikateľa stáva „centrálnym mozgom“ jeho prevádzky. Poskytuje mu podrobné prehľady o tom, ako sa mu darí aj kde by ešte mohol pridať, zefektívňuje procesy priamo na „pľace“, odbremení od zbytočnej administratívy a umožní i lepšiu kontrolu zamestnancov. Navyše je mimoriadne jednoduchá na používanie. Každý, kto už držal v ruke tablet, vie pracovať i s Papayou – ide totiž o riešenie vyvinuté špecificky pre zariadenia s Androidom. A bonus na záver: ako jeden z mála pokladničných systémov je pre majiteľa dostupná non-stop online: svoju prevádzku tak vidí ako na dlani i z plážového lehátka na dovolenke.

Papaya Pos

Ako to funguje:

Obsluha v podniku pracuje s Papayou na zmienenom tablete či väčšom dotykovom displeji a má tak dianie v podniku doslova pod palcom. Väčšie prevádzky ocenia možnosť využiť i tzv. „mobilných čašníkov“ – obsluha dokáže objednávky zasielať do kuchyne či na bar i z vlastného telefónu rovno od stola hostí, čím významne šetrí čas a môže sa hneď venovať ďalším zákazníkom. Prevádzkari a majitelia sa zas k správe prevádzky dostanú cez prehľadné webové konto, ku ktorému sa pripoja z akéhokoľvek zariadenia s internetom. Mať svoj podnik pod kontrolou nikdy nebolo ľahšie.

Papaya Pos

Pre koho je vhodná:

Papaya POS má riešenie pre akúkoľvek prevádzku, od tých najmenších po najväčšie. Existuje totiž vo viacerých verziách prispôsobených nárokom  rôznorodých podnikov. Keďže Papaya majiteľovi odhalí klady prevádzky a aj miesta, kde sa dajú okresať náklady, je vhodná pre každého, kto chce rásť a zdokonaľovať sa už od začiatku.

Papaya Pos

Na záver prichádza nemenej dôležitá časť podnikania – účtovníctvo.

iKROS:

Hoci milujete svoju prácu v gastro prevádzke, nemusíte milovať „papierovačky“ s ňou spojené. A mať poriadok v dokladoch je nutnosťou či už na to „máte bunky“ alebo nie. Prehľadný fakturačný systém môže byť preto pre obchodníka veľmi nápomocný.

aplikácie

Prečo ju neprehliadnuť:

Aplikácia iKROS pomáha malým obchodníkom šetriť čas.  Faktúry v nej vystavíte iba cez pár klikov v počítači, ale tablete či mobilnom telefóne. Je dostupná vo verzii pre iOS aj Android, v aplikácii vytvoríte faktúry dokonca aj offline. Ovládanie je veľmi prehľadné a intuitívne.

Ako to funguje:

V aplikácii iKROS si jednoducho vytvoríte nielen faktúry, ale aj iné typy obchodných dokumentov – dokonca aj dokumenty z dokumentov. Ako napr.: objednávku z cenovej ponuky, faktúru z objednávky, dodací list z faktúry či iné kombinácie. Takto vystavené dokumenty sú prepojené a prehľadné. Systém si pamätá nielen vaše, ale všetky už raz zadané údaje a automatickým vyplnením šetrí čas obchodníkov. Doklady si môžete stiahnuť v PDF formáte, vytlačiť či odoslať e-mailom. V aplikácii získate prehľad o vašich dokumentoch – neuhradených faktúrach, nákladoch, výnosoch, hotovostných pokladniciach, bankových účtoch či najpredávanejšie produktoch. Systém je prepojený s účtovným softvérom ALFA plus alebo OMEGA.

kavickari

Pre koho je vhodná:

iKROS je fakturačný systém vhodný pre malé firmy a živnostníkov, ktorí chcú mať svoje účtovníctvo ľahko a kedykoľvek dostupné.

kavickari

Veríme, že ste pre svoju prácu rovnako zapálení ako my a že boli tieto rady užitočné. Držíme palce v podnikaní a prajeme dobrú chuť!

Text: Branislava Hronská

Foto: Ondrej Bobek, archív kávičkári

Zdieľajte článok na sociálnych sieťach

Odporúčané články