Juraj Grosoš: „Myslím, že Mini Milou sa nám naozaj podarilo mnohých prekvapiť“
Má viac ako 20-ročné skúsenosti v rámci medzinárodného FMCG sektora, ktoré získal na riadiacich pozíciách. Teraz sa tento profesionál pridal do spoločnosti I.D.C. Holding, a.s., ktorá ponúka tradičné slovenské sladkosti. Pri kávičke a sladkom potešení v podobe oblátky Mini Mila sme vyspovedali riaditeľa strategického marketingu tejto spoločnosti, ktorá prináša aj legendárnu oblátku Mila a jej novú verziu ponúkajúcu nekonečno malých radostí.
Stretávame sa pri kávičke a oblátke Mini Mila, menšej verzii oblátky Mila, ktorú pozná snáď každý Slovák. Aké sú vaše skúsenosti v potravinovom a nápojovom odvetví?
Od roku 2000 pôsobím v rámci FMCG (pozn. red. rýchloobrátkový spotrebný tovar) na marketingových a sales pozíciách. Prešiel som si od potravín až po víno.
Aké pozície a značky máte za sebou?
Pracoval som 10 rokov v rámci Dr. Oetker a Hubert J.E., s alkoholom – Starorežná v ČR, so syrmi – Savencii/Liptov, s ikonickou žilinskou treskou a petfoodom u Royal Canin. V rámci pozícií som začínal ako marketing trainee, na druhej strane spektra som rozbiehal pobočku pre Royal Canin v Izraeli.
To sú naozaj roky skúseností s medzinárodným presahom. V čom je váš príchod do Sedity prínosom pre značku?
Mal som to šťastie v živote, že som mal možnosť pracovať v rámci FMCG, a to či už lokálne, alebo v širšom európskom priestore, s ikonickými značkami a lídrami na trhu vo svojich kategóriách. Verím, že skúsenosti, ktoré som tam načerpal, budem vedieť zužitkovať pre ďalšiu legendu slovenského trhu s potravinami. Lepšie povedané – ikony, keďže v prípade Sedity sa bavíme o viacerých značkách, ktoré formujú trh a chute spotrebiteľa.
Čím je vaša terajšia práca iná než tie predchádzajúce? Ako ste zužitkovali skúsenosti?
Iná je definitívne produktami, zameraním a cieľovými skupinami. A trendami. Zdravý životný štýl a pôžitok – naše produkty sú o pôžitku, čo však nie vždy ide ruka v ruke s aktuálnym kurzom. Princípy marketingu sú však zachované – máme vynikajúce produkty, máme fyzickú a mentálnu dostupnosť a napriek kríze sme boli schopní zachovať akceptovateľnú cenovú úroveň.
Mila je na Slovensku známym pojmom, ba si dovolím povedať ikonou. Aký máme k nej ako Slováci podľa Vás vzťah?
Mila je oblátka, ktorej chuť pozná zrejme každý. Verili by ste, že si ju vychutnávame už neuveriteľných 53 rokov? Že bez Mily si nevie predstaviť svoje detstvo už druhá generácia? Mnohí Slováci k nej majú osobitný vzťah a dokonca môžeme povedať, že pre veľa z nich je „lovebrandom“ či ikonickou sladkosťou. Krehká oblátka s lahodným mliečnym krémom, intenzívnou a nezameniteľnou chuťou – presne taká je naša obľúbená sladkosť. Jej výnimočná kvalita a chuť ju priam predurčujú na spríjemnenie chvíľ s kamarátkami pri káve, pauzy počas nabitého pracovného dňa či len vychutnanie si chvíľky pre seba. Mila sa doslova stala naším každodenným kúskom pôžitku. A práve na takýchto drobnostiach najviac záleží. Robia nám deň krajší a príjemnejší.
Produkt, ktorý uvádzate na trh, je Mini Mila. Čo si pod touto novinkou vieme predstaviť? V čom je iná?
Myslím, že touto novinkou sa nám naozaj podarilo prekvapiť. Jedinečnosť tejto novinky spočíva práve v jej veľkosti. Len 10-gramová mini verzia v jednotlivo balených mini kúskoch, ktoré ponúkajú nekonečno malých radostí. Mini Mila zostáva rovnako dobrá s nezmenenou receptúrou a chuťou, no i napriek tomu je máličko iná vďaka praktickému mini baleniu. Je ideálna pre tých, ktorí hľadajú malé sladké potešenie, ktoré si môžu dopriať toľkokrát po sebe, koľkokrát len budú chcieť.
Pre koho je Mini Mila určená?
Mini Mila je pre všetkých, ktorí si vedia vychutnať aj malé radosti života. Je pre každého, kto si rád pochutná na sladkom. Pre každého, kto si chce užiť svoju chvíľku pre seba. Nájdete ju takmer v každej predajni (alebo minimálne v každej lepšej ☺) v 180 g balení, v ktorom sú jednotlivo balené kúsky. A to práve preto, aby bola zachovaná jej kvalita, čerstvosť a v neposlednom rade prémiovosť, na ktorú sú naši spotrebitelia zvyknutí.
Mini Mila je však okrem bežného spotrebiteľa ideálnou voľbou aj pre kaviarne a iné firmy, nie je tak?
Áno, presne tak. Preto sme pripravili aj kilové balenie, ktoré osloví hlavne tých, ktorí sa pohybujú v HoReCa segmente alebo vlastnia akúkoľvek firmu. Mini Mila je totiž ideálnou voľbou, ak chcete zaujať, upútať, odlíšiť sa, no proste zlepšiť svoj biznis. Určite dokáže pritiahnuť pozornosť vašich klientov a možno práve vďaka nej zanecháte nezabudnuteľný dojem. 🙂 Veď úspech sa skrýva v maličkostiach, tak prečo nevyskúšať, či práve toto nie je TOU vašou maličkosťou.
Nie je v dobe, kedy je ekológia tak veľmi dôležitou otázkou, ten obal zbytočný?
S Mini Milou okrem iného vstupujeme do gastro segmentu. Tu je veľmi dôležitá práve hygiena. Prispieva k renomé podniku, takisto ako čerstvosť surovín, a celkovej ponuky. A Mini Mila v single obale tieto požiadavky napĺňa.
Sú obaly recyklovateľné?
Čo sa týka recyklácie, momentálne obal recyklovateľný nie je. Plne si uvedomujeme tento fakt a aj časť našej zodpovednosti, preto naše projektové oddelenie spolu s nákupom a výrobou už teraz pracujú na alternatívach tak, aby sme boli v čo najkratšej dobe schopní pokryť aj tento náš záväzok voči životnému prostrediu.
A na záver trochu súkromnejšia otázka – čo pre Vás osobne znamená Mini Mila?
Mini Mila pre mňa znamená chvíľku pôžitku bez výčitiek svedomia. (úsmev)
Ďakujeme prevádzke Café Štefánik za poskytnutie priestorov na fotenie.
Značku Mila nájdete aj na Mila | Facebook a Instagrame.
Text a foto: Dominika Noskovičová