Pokladničný systém má potenciál fungovať ako “centrálny mozog” vašej prevádzky. Na čo sa teda pri jeho výbere zamerať?
Dnes už by mal byť samozrejmosťou online prístup pre majiteľa, ktorý tak má neustály prehľad o tržbách, úspešnosti ponúkaných produktov, či o skladových zásobách. Na tomto by ste mali trvať. Zároveň sa však uistite, že internet nie je podmienkou pre funkčnosť systému na prevádzke – nechcete sa dostať do situácie, že kvôli jeho výpadku nemôžete obslúžiť hostí. Rozsah funkcionality je individuálna záležitosť. Ideálne však je, ak vám systém umožní určitú modularitu a postupné rozširovanie podľa meniacich sa potrieb. Napríklad doplnenie mobilného čašníka na leto. Nezanedbala by som ani rozmer užívateľskej prívetivosti systému, pre vás i z pohľadu obsluhy. Ak sa dá, požiadajte o demo, alebo si systém nechajte ukázať.
No a v neposlednom rade si určite overte dostupnosť servisu. Ak dodávateľ vie riešiť väčšinu problémov na diaľku, je to výhoda, nepotrebujete platiť zbytočne za výjazd technika. Dôležitá je aj skúsenosť existujúcich klientov – dvihnú im na zákazníckej linke telefón, alebo aspoň niekto zavolá naspäť? S pokladničným systémom sa s jeho dodávateľom stávate partnermi na dlhé roky, a tak je dôležité myslieť aj na to, čo príde po uzavretí zmluvy.