Odborné zručnosti sú skvelou pridanou hodnotou a uľahčia Vám celkový proces zaúčania pracovníka. Sú dôležitou súčasťou, ak chcete poskytovať vo svojej prevádzke kvalitný servis. Ja sa osobne sa však pri výbere zamestnancov prikláňam k výroku Herba Kellehera: „Hire for attitude, train for skills“ (Najmite na základe správania sa, zaškoľujte pre zručnosti), hlavne ak sa jedná o činnosti, ktoré viete zamestnanca v krátkom čase naučiť.
Na pohovoroch odporúčam klásť dôraz na osobnosť zamestnanca, či pôsobí príjemne, má decentné vystupovanie, pozitívny prístup. Ako na Vás ako človek pôsobí? Môžete mať akokoľvek dobrého odborníka, no keď sa nevie správať k ľudom a slušne vystupovať, nebude to fungovať. To nie je niečo, čo sa dá ľahko „preškoliť“. Samozrejme, pozrite sa na predošlé pracovné skúsenosti, dĺžku praxe, v akom podniku daný kandidát pracoval, čo Vám tiež napovie, na akú úroveň je zvyknutý. Ak máte pochybnosti, preverujte si zamestnancov u predošlých zamestnávateľov, pýtajte sa na ich ambície, dôvody zmeny. Hľadajte v nich nadšenie, vášeň. Osvedčený nástroj je taktiež pozvať zamestnanca na pár hodín na prevádzku, aby mal možnosť si prácu „vyskúšať“, spoznať trochu kolegov, Vás a rozhodnúť sa lepšie. Vám to dáva taktiež priestor sledovať, ako sa zapája, ako komunikuje a podobne.
Držím Vám palce pri rozbehu prevádzky a prajem šťastnú ruku pri výbere zamestnancov.