Editoriál: Nehľadáme dokonalosť, túžime po vášni
Kľúčom k spokojnosti zákazníkov je perfektný servis, ktorý stojí na ľuďoch. Preto si možno niektorí myslia, že nároky na našich zamestnancov musia byť privysoké. Avšak jediné, čo od nich žiadame, je nadšenie a chuť zlepšovať seba samého, a tým aj povesť Grand Hotela Kempinski High Tatras.
Veľkú časť našej práce tvorí práca so študentmi, čo bola aj pre mňa úplne nová skúsenosť. Za tých pár rokov som si však uvedomila, že práve práca s mladými ľuďmi je pre mňa asi najviac motivujúcou – je to úplne iný rozmer personálnej práce. Samozrejme, sú dni, keď im nahrádzame rodičov, pomáhame so záležitosťami, ktoré by mali byť samozrejmosťou, karháme ich, ale všetko to je vykompenzované ich úspechmi.
Veľmi rada spomínam na našu prednášku na škole v Michalovciach, kde hneď po prednáške za nami prišlo dievča s tým, že by chcelo vyskúšať viac, ako len miestne prevádzky a zistiť, aké to je pracovať v päťhviezdičkových podmienkach. Odvtedy sú to 3 roky, chodieva k nám stále, dokonca spolu s partiou študentov z Michaloviec. Každým rokom dozrievajú, nielen ako ľudia, ale aj pracovne. Verím, že každý jeden z nich má pred sebou už teraz skvelú pracovnú budúcnosť a svojho zamestnávateľa si po ukončení štúdia budú vyberať.
Je to ten najkrajší pocit, keď viete, že ste oslovili aspoň jedného človeka a nasmerovali ste jeho pracovný život úplne inam. Na druhej strane sa, bohužiaľ, v dnešných časoch často stretávame s generáciou mladých ľudí, ktorých prvou otázkou je, koľko budú zarábať. Je to fenomén dnešnej doby, ktorý oblasť služieb zažíva a pýtame sa, kde nastala chyba? Šokuje ma, že deti nechodievajú na brigády, rodičia ich podporujú, aby sedeli doma a snívali o kariére manažéra.
Na každej jednej prednáške im nakoniec ukážem, ako vyzerá štruktúra top manažmentu a vysvetľujem cestu, ktorou každý jeden z nás musel prejsť, aby sa vypracoval tam, kde je. Mladí ľudia sú často skeptickí a neveria, že tvrdá práca Vás dovedie k vysnívanému cieľu, ale v konečnom dôsledku je to naozaj také jednoduché.
Servis, ktorý ponúkame našim hosťom, musí byť prvotriedny. Ja tvrdím, že môžeme mať zlaté kľučky, najkrajší a najluxusnejší produkt, ale jedine ľudský faktor dokáže urobiť markantný rozdiel a ponúknuť zážitok, ktorý si hosť zapamätá. Filozofiou značky Kempinski je ucelený kruh, a to spokojný zamestnanec rovná sa výborný servis, a teda spokojný hosť. Preto sa snažíme do našich zamestnancov investovať, čo najviac.
S mojím kolegom často navštevujeme pracovné veľtrhy a snažíme sa potenciálnym záujemcom vysvetliť filozofiu našej spoločnosti a ukázať, že nemusia mať dokonalé zručnosti či skúsenosti s päťhviezdičkovým servisom. To všetko sa dá naučiť. Čo sa ale naučiť nedá, je prístup, vášeň pre prácu a chuť sa pracovne posúvať. Hľadáme tých najlepších, čo však neznamená, že aj tých najskúsenejších.
Zamestnanec od nástupu absolvuje celý balík školení, zoznamuje sa s filozofiou značky Kempinski a s jej históriou. Máme vlastné hodnoty, ako aj školenia, ktoré sú zamerané na zvládanie sťažností, etiketu, požadovaný výzor a mnoho ďalších. Zároveň sa však snažíme o to, aby každá individualita mala priestor vyniknúť, preto radi používame výraz „zbierka individualít“.
Zamestnanec, ktorý u nás začal ako mladý chalan umývať riady a nevedel, čo vlastne chce v živote robiť, po pár mesiacoch zistil, že by ho bavilo varenie, urobil si hygienické minimum a je z neho kuchár. Dievča, ktoré pracovalo ako čašníčka a popritom si robilo vysokú školu ekonomickú, našlo uplatnenie na finančnom oddelení. Kuchár, ktorý cítil, že chce získať ešte viac skúseností zo sveta, bol v rámci spoločnosti vyslaný do Bahrajnu a neskôr aj do Kataru. Aj takto môže vyzerať kariéra v hotelovej sieti akou je Kempinski.
Keď som začala pracovať v hotelovom biznise, stretla som sa s regionálnym trénerom. Povedal mi vetu, na ktorú nikdy nezabudnem: „Zabudni na väčšinu toho, čo vieš o personalistike – takej, akú si poznala doteraz. Prácu v hotelovom priemysle musíš milovať alebo ju budeš nenávidieť.“ Mal pravdu. Hotelierstvo je totiž vášeň, ktorá ako všetky vášne veľmi veľa dáva, ale zároveň aj veľa vyžaduje.
Život našich zamestnancov ovplyvňuje sezóna, ale potom príde aj čas, keď je v Tatrách hostí menej. Vedia, že niekedy treba zabrať na maximum, inokedy tempo práce prirodzene utíchne. Odmenou za náročnú prácu je náš systém benefitov a nebojím sa povedať, že aj rodinné pracovné prostredie. Veľa zamestnancov, vrátane mňa, nie je lokálnych, preto ponúkame možnosť zamestnaneckého ubytovania. Nadšenci športu zase využívajú skipasy a aquapasy. Zamestnanecké párty a teambuildingy pomáhajú sceľovať kolektív a podporovať tímového ducha.
Nezabúdame na narodeniny a výročia našich zamestnancov, ako aj na odmeňovanie zaujímavými pobytmi za výnimočné výsledky dosiahnuté v danom mesiaci. Zážitok luxusu si všetci môžeme vyskúšať návštevou iných hotelov siete Kempinski, kde sa na chvíľu prenesieme do rozprávkového sveta luxusu, čo nám v konečnom dôsledku pomôže lepšie pochopiť nároky a zážitky našich hostí. Veľmi nás teší fakt, že Grand Hotel Kempinski High Tatras získal v ankete Najzamestnávateľ 2015 štvrté miesto. V hlasovaní na portáli profesia.sk o tom rozhodla široká verejnosť. Sme radi, že náš hotel považujú ľudia za atraktívne miesto, kde by sa chceli zamestnať – je to pre nás odmena našej práce a zároveň záväzok nesklamať.
Taký je život zamestnancov hotelovej siete Kempinski, ktorým sa môžete pokojne stať aj Vy.
Dana Povyšilová,
HR manažérka hotela Kempinski