Marketérka Zuzana Antalová: Pokiaľ nezačnú podniky robiť adekvátne kroky, tak ich to časom môže priviesť na konečnú

 Marketérka Zuzana Antalová: Pokiaľ nezačnú podniky robiť adekvátne kroky, tak ich to časom môže priviesť na konečnú

Foto: Kristína Brezinová Rídekyová

Jej snom bolo uplatniť sa vo svete marketingu a spravila preto všetko. Od výberu strednej školy, stáže v zahraničí až po chopenie sa príležitosti viesť ako šéfredaktorka známy magazín. Zuzana Antalová má cit pre marketing v krvi. Ako ho vníma v priebehu rokov, čo robiť, aby bola prevádzka v gastronómii úspešná a či stále platia tie isté pravidlá? Aj o to sa s nami podelila v prostredí nitranskej hotelovej ikony, Zlatý Kľúčik, s ktorou momentálne spolupracuje. 

Ako sa začala vaša profesionálna kariéra? Viem, že už na strednej škole ste študovali reklamnú tvorbu. Sama ste si ju vybrali?

Určite som bola nejakým spôsobom nasmerovaná aj zo strany rodičov, keďže v tom období ešte nebola verejná dostupnosť informácií na internete taká, aká je už dnes. Vo finále som sa však sama rozhodla ísť na Strednú umeleckú školu v Trenčíne, dnes už premenovanú na Školu umeleckého priemyslu. Tam som absolvovala prípravný kurz na talentové skúšky a práve vtedy som sa dozvedela o odbore reklamná tvorba. Už odmalička som inklinovala k svetu reklamy a doslova s pasiou som sledovala všetky reklamy alebo rôzne teleshopingy. Taktiež som chodila po rôznych talentových súťažiach v kresbe a dokonca som si od šiestich rokov zbierala rôzne letáky a brožúry, ktoré mám mimochodom odložené dodnes. Preto voľba štúdia v tomto smere bola pre mňa v závere jasná. Časom som vyhodnotila, že to bola skvelá voľba a odrazový mostík do sveta marketingu. Táto škola mi dala po praktickej, ale aj teoretickej stránke toho naozaj veľa a môžem ju budúcim absolventom, ktorí sa zaujímajú o svet reklamy, public relations a marketingu, iba odporúčať.

Svet reklamy, médií a marketingu vás teda zlákal pomerne skoro a zotrvali ste pri ňom až dodnes. Čím si vás získal?

Rozmanitosťou, akčnosťou, tvorivosťou a neustálym vyvíjaním sa. Kým sa pri vytváraní reklamnej kampane môžem hrať s kreatívnou časťou a vizuálnou reprezentáciou príbehu, tvorbou scenára a popustiť uzdu fantázii i kreativite, baví ma aj serióznejšia časť v rámci marketingu a PR, keď sa môžem venovať návrhu strategického plánu, konkrétnym metrikám i riešeniam problematických častí danej firmy. Stále je to v závere všetko o adekvátnom vyrozprávaní príbehu, ktorý sa bude prepájať s publikom. Vždy je len dôležité nájsť tie správne kanály a formu, akou to cieľovému publiku rozpovieme tak, aby im to rezonovalo. V tomto smere sa marketing za niekoľko rokov nezmenil, ba práve naopak. Zmenili sa len nástroje a platformy. S príchodom sociálnych sietí sa všetko ešte viac umocnilo a nám marketérom vznikol priestor, kde sa môžeme ešte viac realizovať a ja nie som výnimkou.

Zuzana Antalová inklinovala k reklame odmala. Od šiestich rokov si dokonca zbierala rôzne letáky a brožúry, ktoré má odložené dodnes. Foto: Kristína Brezinová Rídekyová

Zaujalo ma, že z cudzích jazykov u vás vedie francúzština. Prečo práve tento jazyk?

Francúzsky jazyk som študovala štyri roky už na strednej škole, kde bol možný výber druhého jazyka a ja som k angličtine pridala francúzštinu, keďže nemčina mi nebola nikdy blízka. Ľubozvučnosť a elegancia francúzskeho jazyka mi jednoducho učarovala viac. Ďalej ma už francúzština sprevádzala zhodou náhod aj ďalej, keďže som študovala na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre, a to konkrétne odbor masmediálna komunikácia s integrovanou výučbou francúzskeho jazyka. Priznám sa, že štúdium bolo pre mňa naozaj náročné, keďže marketing išiel viac do úzadia a naopak dôraz sa viac kládol na francúzsky jazyk. Na škole nás vyučoval lektor priamo z Francúzska, ktorý hovoril po slovensky iba lámane, takže jeho nároky na nás aktívne hovoriť boli naozaj vysoké. Obzvlášť, keď nás čakala štátnica z francúzštiny. Asi si viete predstaviť jeho reakciu, keď som mu rok pred štátnicami oznámila, že pôjdem počas letných prázdnin na 3 mesiace do USA a nie do Francúzska. (úsmev)

Prečo USA a nie Francúzsko?

Vedela som, že to príde iste neskôr a chcela som viac popracovať na angličtine. A vždy som bola do istej miery svetobežník. Dozvedela som sa o programe pre študentov s názvom „Work and Travel“ a keďže vždy ma lákalo cestovanie po Amerike, tak toto bola jedinečná príležitosť na spoznanie tejto krajiny, ako aj možnosti privyrobenia si, a tak som to využila. Na poslednú chvíľu som stihla jednak nájsť finančnú podporu u rodičov, čo bola asi tá najpodstatnejšia a najťažšia časť a, samozrejme, prihlásiť sa. Podarilo sa. Posledné pracovné možnosti sa nachádzali v štáte Louisiana v hlavnom meste Baton Rouge, konkrétne v hoteli Crowne Plaza. Na tomto mieste som strávila cca tri mesiace, kde som si prešla rôznymi pracovnými pozíciami.

Čo vám dala Amerika?

Veľkú mieru samostatnosti a zodpovednosti. Pracovala som napríklad pre housekeeping, kde som každý deň počas troch mesiacov musela stihnúť sama upratať 30 izieb, prípadne som bola v práčovni a skladala hotelovú bielizeň. Neskôr mi ponúkli ďalšie možnosti privyrobenia si, na ktoré som prikývla a privyrábala som si ako čašníčka. Obsluhovala som veľkolepé bankety pre cca 2000 ľudí, kde sa dražili dostihové kone, až po indické svadby, čo bol naozaj pozoruhodný zážitok. Aj preto viem teraz dokonale pochopiť náročnosť oboch profesií. S odstupom času sa pozerám na túto skúsenosť, ktorá prirodzene nadväzuje na cestu, po ktorej kráčam dnes, avšak už z mojej reálnej profesnej stránky, než som tam v tom čase pôsobila. Vášeň pre hospitality segment mi zostala do dnes.

Neskôr predsa len prišlo to Francúzsko… Nelákalo vás tam zostať žiť?

Áno, po návrate z USA som sa rozhodla odcestovať na nejaký čas do francúzskej školy, aby som spätne nadobudla aktívnu komunikáciu vo francúzštine a zároveň zostala v odbore. A či ma nelákalo zostať tam žiť a pracovať? Koho by nie. Azúrové pobrežie je pre mňa jedno z najkrajších miest v rámci Francúzska, ale to najmä preto, že som tam strávila nejaký čas a mám k nemu srdcový vzťah. Ako turisti veľakrát vidíme a vnímame najmä tú krásnu, nablýskanú stránku zahraničných miest, takže, samozrejme, aj predstava života v Nice mi v mojich 20 rokoch určite na malý moment prebleskla hlavou.

Nakoniec ste tomuto pokušeniu odolali…

Priznám sa, že už vtedy som uvažovala realisticky a nemala som úplne hlavu v oblakoch. Faktom je, že presadiť sa vo Francúzsku bez excelentnej francúzštiny v marketingu, ako cudzinec je prakticky nemožné, a to obzvlášť, ak k tomu nemáte adekvátny balík praktických skúseností. Vtedy som nemala takmer žiadny. Konkurencia v tomto smere je vo Francúzsku obrovská. Čiže mojím cieľom bolo po návrate začať na sebe pracovať, dokončiť školu, učiť sa od skúsenejších a postupne naberať skúsenosti na slovenskom trhu a až potom sa uvidí. Nechcela som vtedy urobiť ukvapene „mladícke“ rozhodnutie v zmysle odcestovať a v závere skončiť v práci, ktorá bude úplne mimo môj záber.

“Mojím cieľom po návrate z Francúzska bolo začať na sebe pracovať, dokončiť školu, učiť sa od skúsenejších a postupne naberať skúsenosti na slovenskom trhu.” Foto: Kristína Brezinová Rídekyová

Pracovali ste tiež ako šéfredaktorka vo vydavateľstve News and Media Holding. V pomerne mladom veku ste sa rýchlo vypracovali až na šéfredaktorku. Ako si spomínate na toto obdobie? Vaša kariéra sa začala písať práve na tomto mieste?

Ak by som sa mala vrátiť k profesionálnej kariére a zároveň doplniť vašu prvú otázku, tak som začínala po škole v Bratislave ako grafička v spoločnosti, ktorá sa venovala importu a exportu svetových vín. Tu som však pochopila, že ma tento smer až tak nenapĺňa. Neskôr moje kroky viedli do spomínaného vydavateľstva News and Media Holding, kde som začínala ako redaktorka Magazínu Plus Jeden Deň. A vďaka nečakanému sledu udalostí, keď aktuálna šéfredaktorka nečakane zo dňa na deň odišla kvôli rizikovému tehotenstvu na materskú dovolenku, som sa v pomerne dosť mladom veku (23 rokov) a podotýkam s minimom skúseností stala šéfredaktorkou magazínu s nákladom 90-tis. kusov.

To bola celkom výzva…

Bolo len na mne, ako s tým vtedy naložím a či sa zrútim alebo sa naopak chopím príležitosti. Chopila som sa a už som ju nepustila. Pomohlo mi aj to, že som bola vhodená do vody v štýle: veríme ti a magazín bude odteraz vychádzať pod tebou. Povedala som si, že keď to dali iní, dám to aj ja. A dala som, hoci na prvých číslach sme pracovali v prvé týždne niekedy až do noci, kým som nabehla na nejaký balans a vlastný systém. Učila som sa v podstate za pochodu tak, ako som sa učila na vlastných chybách, keďže vo vydavateľstve vás nikto nechytí za ruku a neukáže vám, čo máte robiť. Nie je na to čas. Každý si za každé oddelenie ide to svoje a so svojím tímom ľudí. Tu som nadobudla naozaj mnoho skúseností, zažila som rôzne výroby seriálov, veľkých šou, filmov, spolupráce s televíziami, kde v podstate mojou úlohou bolo urobiť televíznym projektom a reláciám pozitívne PR prostredníctvom spracovania tém do článkov. Spoznala som množstvo inšpiratívnych ľudí, hercov, režisérov, moderátorov, kde v niektorých prípadoch prerástli tieto vzťahy do roviny kamarátstva. Otvorilo mi to skutočne mnohé brány do mediálneho sveta a nadobudla som kontakty, z ktorých čerpám dodnes.

Časom ste sa kariérne posunuli ďalej a momentálne spolupracujete s Hotelom Zlatý Kľúčik. Bol váš sen pracovať opäť v „hospitality“ alebo to tak osud zariadil sám? Ako ste nadviazali spoluprácu?

Myslím si, že v tom čase to bola naozaj príjemná súhra udalostí. Do Hotela Zlatý Kľúčik hľadali
v septembri 2023 niekoho na marketingovú pozíciu a ja som taktiež v tom čase hľadala zaujímavý projekt z oblasti hospitality. A vtedy som zhodou náhod narazila práve na tento. Neskôr sme sa skontaktovali (v tom čase) s novým riaditeľom Hotela Zlatý Kľúčik Igorom Gondárom, absolvovali sme úvodné stretnutie, dostal na mňa odporúčania a od toho momentu spolupracujeme dodnes.

S príchodom nového riaditeľa Igora Gondára hotel zažíva naozaj pozoruhodný reštart. Ako sa vám spolupracuje?

Myslím si, že pri akejkoľvek spolupráci je nesmierne dôležité si s riaditeľom alebo s vedením sadnúť po pracovnej, ale aj po ľudskej stránke, a vtedy je samotná práca všeobecne pre kohokoľvek príjemnejšia. Veľkým pozitívom je, že pán Gondár má už z minulosti bohaté skúsenosti nielen s hotelierstvom, ale tiež s hotelovým marketingom a v tomto smere je doslova „open – minded person“ človek s otvorenou mysľou. Aj preto mi veľakrát nechá voľnú ruku a zároveň samotnému marketingu dáva viac priestoru, pretože chápe, v čom spočíva jeho sila. A ja si to nesmierne vážim, pretože, obzvlášť v marketingu je dôležitá najmä dôvera.

“Hospitality segment buď po čase znenávidíte alebo v ňom zostanete navždy.” Zuzana Antalová si tento segment zamilovala. Foto: Kristína Brezinová Rídekyová

S hoteliérstvom ste už skúsenosti mali. Aká bola spolupráca dnes už s 5-hviezdičkovým hotelom Lomnica v Tatranskej Lomnici? Motivovala vás zostať v hospitality?

Samozrejme, bola to obohacujúca skúsenosť, plná náročných výziev, ale aj krásnych projektov
a gastronomických eventov, ktoré budú vo mne navždy nejakým spôsobom rezonovať. V tom čase bol
projekt Hotela Lomnica v samotnom rozkvete, mal 4 hviezdičky a bol cca len rok po otvorení, takže marketing a PR bolo potrebné budovať od úplných základov, ako aj všetky ďalšie línie. Na marketingovom oddelení sme v tom čase začínali iba dve, ja za PR a marketing a kolegyňa za online, ktorá im vtedy čerstvo založila sociálne siete a postupne ich rozbiehala. Náročný bol najmä počet projektov, pretože súbežne sa rozvíjali aj ďalšie entity, na ktorých som mala možnosť v tomto smere pracovať.

Zastrešovala ich investičná spoločnosť ZAR Invest a.s., kam spadá aj hotel. Súbežne som participovala na projektoch ako Kaštieľ Pálffy vo Svätom Jure (v tom čase bol ešte len v rekonštrukcii) vinárstvo ViaJur, ktoré taktiež nemalo podobu, akú má dnes, alebo na reštaurácii Selaví v centre Bratislavy, ktorú, žiaľ, položil Covid. Prácou na týchto projektoch som strávila tri pekné roky. A či ma to motivovalo zostať v tomto odbore? Určite to bol jeden z mnohých faktorov, ktoré sa na tom podpísali. Sú len dve možnosti – Hospitality segment buď po čase znenávidíte alebo v ňom zostanete navždy.

Pre Hotel Zlatý Kľúčik pracujete v rámci outsourcing spolupráce, keďže v marketingu a v PR podnikáte. V portfóliu máte zaujímavé značky. Na ktorý brand ste zvlášť hrdá? Že ste mali tú česť byť pri jeho zrode?

Bude to znieť ako klišé, ale hrdá som úplne na všetky značky či už tie, s ktorými momentálne spolupracujem alebo, s ktorými som doposiaľ v minulosti mala možnosť spolupracovať. Každý brand je jedinečný a má za sebou vlastný unikátny príbeh a históriu, preto je ťažké vybrať len jeden. Paradoxne, väčšinou mám pod sebou značky, ktoré sú na trhu od 15 do 30 a viac rokov. Žiadna firma nie je na trhu nováčikom, no majú predsa len jeden spoločný menovateľ. V začiatkoch budovania brandu podcenili marketing a momentálne s rozmachom sociálnych sietí a influencer marketingu zistili, že mohli byť už dávno v pozícii lídra a byť úplne v inom bode v rámci ich konkurencie.

Je teda pravda, že ľahšie sa buduje nová značka, než tá stará?

Ako kedy. Aj mladá značka si dokáže niekedy myslieť, že toho veľa nepotrebuje a uspokojí sa len s jednou kampaňou. Lenže časom ľudia zabudnú. Treba sa neustále pripomínať a ukazovať sa. Najmä v komunikačnom pretlaku, aký dnes na trhu máme. V tých lepších prípadoch mladé značky už nič nenechávajú na náhodu a nepodceňujú marketing a aj vďaka tomu rýchlo dokážu generovať neuveriteľné čísla. A to je tiež jeden z dôvodov, prečo dlhoročných hráčov na trhu statočne valcujú a tí, ak v rýchlosti nenasadnú na tento rozbehnutý vlak a nezačnú podnikať adekvátne kroky, tak ich to časom môže priviesť na chodníčky kúpiť si lístok na konečnú. Takže toto je asi aktuálne gro toho, čo najčastejšie riešim. V tomto smere som momentálne záchranár a snažím sa podávať prvú pomoc.

Ale vráťme sa k Zlatému Kľúčiku. Aj v súvislosti s rôznymi kauzami nemalo najlepšie renomé. Neodradilo vás to?

V médiách kedysi prebehlo okolo Hotela Zlatý Kľúčik naozaj mnoho invektív, ktoré som, samozrejme, zaregistrovala aj ja a asi už ani nie je potrebné o tom viac polemizovať, keďže v tomto čase pôsobilo v hoteli úplne iné vedenie než teraz. Práve toto bol zároveň jeden z mnohých elementov, prečo ma neodradila minulosť hotela. Pred samotnou spoluprácou som vnímala celkové zmeny v nastavení hotela, v manažmente, a aj preto som sa neváhala do tímu pridať.  A čo bola pre mňa výzva? V prvom rade zviditeľnenie potenciálu, ktorý v sebe hotel nesie a, samozrejme, upravenie nalomeného renomé. Stále nesmieme zabúdať na fakt, že je to hotel, kde pracujú mladí, ambiciózni a talentovaní ľudia, ktorí sa chcú posúvať vpred a zároveň na sebe pracovať, ako kdekoľvek inde. Hotel manažuje skúsený Igor Gondár, vrátil sa staronový šefkuchár a vyskladal sa silný tím. Dala sa šanca mladým a aj eventová managerka, Kristína Foltinová, vyrástla z recepčnej a dnes robí eventy, aké inde tvorí niekoľkočlenný tím eventovej agentúry. To je pre mňa znamenie, že je projekt dobre nasmerovaný a s o to väčšou radosťou sa mi na ňom pracuje.

Zlatý Kľúčik
Foto: Rudolf Sladkovský
Zlatý Kľúčik
Priestory reštaurácie Frenchie Terrasse, ktorá disponuje otvorenou kuchyňou a má prekrásny výhľad na celú Nitru. Foto: Rudolf Sladkovský

Potenciál hotela je naozaj obrovský a stále patrí medzi najlepšie hotely celého Nitrianskeho kraja. Okrem kvalitných ubytovacích služieb, krásneho spa má aj skvelú kuchyňu pod vedením staronového šéfkuchára. Na promovanie vytvárate aj rôzne eventy, niekoľkých sme sa aj zúčastnili. Je tento koncept propagácie úspešný?

Určite áno. Hotel tak navštívia nielen turisti, páry či obchodní cestujúci, ale aj hostia z Nitry a jej okolia. Vytvárajú si k miestu vzťah, vidia naživo šéfkuchára a kuchyňu, dozvedia sa niečo nové. Trend degustačných večerí narastá a stáva sa novou kultúrou. Napríklad v Zlatom Kľúčiku, dvakrát ročne, vždy na jar a na jeseň organizujeme Golden Live-Cooking, podujatie pre verejnosť, ktoré by sa dalo označiť aj ako gastronomická show. Pod dohľadom hotelového šéfkuchára Viliama Beňa pripravuje celý tím kuchárov pred zrakom hostí 6-chodové degustačné menu priamo v priestoroch reštaurácie Frenchie Terrasse, ktorá disponuje otvorenou kuchyňou a má prekrásny výhľad na celú Nitru. Podujatie je interaktívne – pri príprave jedál kuchári priebežne komunikujú s moderátorkou, aby mali hostia prehľad o tom, ako vzniká daný chod, ktorý dostanú na tanier. Vždy jedno z uvedených podujatí v roku má benefičný charakter.

Dvakrát ročne hotel organizuje Golden Live-Cooking pod dohľadom hotelového šéfkuchára Viliama Beňa. Foto: Rudolf Sladkovský

Po vianočných večierkoch a podujatiach nasleduje ďalší významný míľnik pre prevádzky v podobe Valentína. Ako naň reflektuje hotel vo vašom portfóliu?

Valentín je o láske a zamilovaných a je peknou pripomienkou, ako si užiť príjemné chvíle s milovanou osobou. To je krásne a treba to osláviť. Samozrejme, ani Zlatý Kľúčik neobíde valentínska romantika. Pre páry, ktoré radi oslavujú tento sviatok, sme si pripravili špeciálne 3-chodové menu, ktoré si môžu vychutnať v reštaurácii Frenchie Terrasse s dychberúcim večerným výhľadom na mesto Nitra. A kto by si chcel romantiku predĺžiť, môže si rovno absolvovať valentínsky pobyt, keďže tento rok spadá 14. február na ideálny dátum – piatok. Počas roka, samozrejme, nebude chýbať mnoho noviniek, ktoré postupne prezradíme, podobne, ako aj stálice v podobe gastronomickej série Live-Cooking eventov.

 

Luxusné hotelové SPA pre pookriatie tela aj duše. Foto: archív hotela

Máte v hoteli obľúbený apartmán či izbu?

Za ten čas, čo spolupracujem s Hotelom Zlatý Kľúčik, som si aj ja našla svojich favoritov. U mňa najviac zabodovali tri apartmány z kategórie Exclusive, ktoré sú dizajnované v nádhernom francúzskom štýle a v niektorých smeroch dokonale zrkadlia parížsku estetiku dizajnu. Každý apartmán bol farebne doladený v doslova kráľovských farbách. Zaujímavosťou je, že v každom z nich dominuje iná farba. Mne najviac učaroval apartmán vo výrazných bordó tónoch. Milým faktom je, že všetky tri apartmány v sebe spájajú prvky, ktoré sú mi osobnostne najbližšie – eleganciu, jemnosť i estetiku. Baví ma aj samotná priestrannosť apartmánov a zároveň ich útulnosť. Nájdete tu obývačkovú časť – na vychutnanie si okamžiku so šálkou kávy na pohodlnom gauči pred TV, terasu s výhľadom na celú Nitru, kde denne môžete sledovať unikátne východy aj západy slnka, a nechýba, samozrejme, ani oddelená spálňová časť s robustnou pohodlnou posteľou, kde si rovno pri príchode môžete zarezervovať late check-out, pretože je tak pohodlná, že z nej tak ľahko nevstanete.

Obľúbený apartmán Zuzany Antalovej s francúzskym šarmom vo farbách bordó. Foto: Kristína Brezinová Rídekyová

Čo musí robiť dobrý marketér, aby jeho práca prinášala „zrelé a šťavnaté ovocie“?

V prvom rade by mal byť aktívny, tvorivý, neustále sa vzdelávať, mal by selektívne sledovať trendy, ktoré sú v súlade s cieľmi značky alebo kampane. Mal by mať zároveň dopodrobna navnímanú celú identitu, ak chce firmu reálne posúvať vpred. Povrchná analýza nestačí, je nutné sa brandu doslova dostať pod kožu a poznať jednotlivé produkty i služby, ako aj svojho zákazníka či slabé i silné stránky podniku. Strategický plán je základ. Netvrdím, že sa ho dá počas roka vždy dodržiavať na 100 %, pretože neraz príde mnoho nečakaných okolností, ktoré nám ho mierne narušia a je nutné ho za pochodu pozmeniť, avšak počas roka nám vie byť slušným piliérom. V závere zostáva fakt, že ohromujúce tempo zmien si vyžaduje, aby tímy marketérov boli agilné, inovatívne, jednoducho, ako som povedala už v úvode, aby boli pripravené obracať sa a prispôsobovať sa dynamickým trhovým podmienkám.

Aký prvý krok by mal urobiť manager prevádzky, ak chce začať, prípadne znovu spustiť marketingovú komunikáciu?

Ako som spomínala, trh sa mení, neustále sa vyvíja. Preto treba rozlúsknuť základný problém, kde vôbec umiestniť svoju značku alebo, ako vôbec preukázať návratnosť investícií s modernejšími výzvami digitálneho marketingu. Prípadne, ako vôbec zaujať online publikum, udržať webstránky a sociálne médiá v skvelej kondícii. Najmä webstránky a sociálne siete sú dnes doslova výkladnou digitálnou skriňou. Vždy verím, že s dôverou vedenia, kreativitou a odborným prehľadom môžu marketéri úspešne jazdiť na týchto, nazvime to, meniacich sa vlnách a pomôcť spoločnostiam stať sa silnejšími ako kedykoľvek predtým. Marketing by mal by byť súhra naprieč všetkými líniami a oddeleniami a všetky zložky by mali do seba zapadať v ideálnom prípade ako puzzle.

Je teda dôvera manažmentu v marketing kľúčová?

Je. Majitelia či riaditelia musia úzko s marketingom spolupracovať. Pretože marketing, ak je dobre robený, neskôr prinavráti vloženú investíciu. Ale nie je to hneď, najmä pri väčších projektoch, ako je reštaurácia či hotel. Ak pôjdeme do hĺbky a rozmeníme si to na drobné, úspešná marketingová stratégia sa skladá z niekoľkých kľúčových prvkov, ktoré spolupracujú pri dosahovaní cieľov v akomkoľvek segmente nielen v hospitality. Mnohé faktory som spomenula už v predošlej odpovedi, tak len doplním, že je nesmierne dôležitá identifikácia cieľového publika, ďalším dôležitým faktorom je tiež vytvorenie silného imidžu značky, implementácia efektívnych komunikačných kanálov a priebežná analýza a úprava stratégie na základe výsledkov. Začlenením týchto prvkov si môžu hotely, reštaurácie a koniec koncov i kaviarne vytvoriť komplexný a efektívny marketingový plán, ktorý poháňa rast a úspech. V neposlednom rade je dôležitá konzistentnosť, nápaditosť a jednoducho byť na očiach – najmä byť stredobodom našej cieľovej skupiny.

Podľa Zuzany Antalovej je v marketingu dôležitá konzistentnosť, nápaditosť a jednoducho byť na očiach. Foto: Kristína Brezinová Rídekyová

Práca v marketingu a ešte aj v hospitality dokáže človeka často extrémne vyčerpať. Ako udržujete life balance?

Time management – u mňa je to kľúčový aspekt toho, ako príjemne a s ľahkosťou lavírovať medzi prácou
a súkromným životom. Nie vždy sa mi to darilo, no časom som bola nútená naučiť sa plánovanie si
každodenných pracovných aktivít. Aj preto je pre mňa efektívne využitie každej hodiny počas dňa
nesmierne dôležité, aby som v závere stihla naplniť všetky aktivity, ktoré mám v daný deň naplánované. Neskôr si tak ľahšie viem nájsť čas pre seba – napríklad na šport, rodinu, priateľov.

Foto: Kristína Brezinová Rídekyová a Rudolf Sladkovský

Zdieľajte článok na sociálnych sieťach

Kristína Brezinová - Ridekyová

http://www.kavickari.sk

Miluje kávu, rada si ju doma pripraví, ale ešte radšej hľadá a nachádza nové kávové destinácie, o ktorých ešte radšej píše a fotoaparátom zachytí ich čarovnú atmosféru. Rovnako podľahla sladkej cukrárskej vášni a to, čo si napečie kreatívne nastyluje do mňamóznej podoby a nafotí. Jej novinárske pero v spojení s kúzelnými fotkami vás pozýva do sladkej kávovo-koláčovej idylky.

Zobraziť všetky články autora >

Odporúčané články