Bite&Byte v Bratislave ukazuje, ako veľmi vie technológia pomôcť gastru
Nové holistické bistro Bite&Byte tieto dni zažíva boom. Nie je to len návštevami obľúbených influencerov, či zástupcov médií, ale aj tým, že dokonale zastupuje miesto na gastromape všetkých intolerantných. A pritom toho v sebe ukrýva omnoho viac. Napríklad aj technologické zázemie, ktoré odhaľuje najväčšie “prúsery” podnikania v gastre.
Plynárenská ulica v Bratislave nie je zrovna miestom, kde by ste hľadali unikátne koncepty. V objatí biznisových centier, a tak trochu pri staveniskách ďalších. Napriek tomu sa tam dvaja podnikatelia – developer Filip Štefanička a vývojár mobilných aplikácií Samuel Pokorný rozhodli otvoriť unikátny gastroprojekt s medzinárodnými ambíciami, Bite&Byte.
Pred jedením si najprv stiahnite aplikáciu
V reštaurácii “existujete” pomocou aplikácie. Tú si však treba pred prvou návštevou u seba nastaviť a naparovať so svojou kartou. V aplikácií, pomocou ktorej bistro funguje, vidia zákazníci kompletné zloženie jedál a nápojov. Zároveň si môžu pridať alebo vymazať rôzne ingrediencie, vybrať stôl a obsluhu, objednať si, zaplatiť a napísať spätnú väzbu, ktorou ohodnotia podnik. Rovnako vedia dať i čašníkovi trinkgeld. Všetko jednoducho, cez svoj telefón.
„Hosť v našej aplikácií uvidí všetko, čo je v jedlách použité až na úroveň korenia a prísad, pretože aj tie dokážu spôsobiť nepríjemnosti,“ zhodujú sa Filip a Samuel. „Vytvorili sme databázu cez 1000 surovín, evidujeme 25 nutričných údajov, 5 intolerancií, 6 stravovacích preferencií a iných vzájomných závislostí. Následne sa všetko prepočítava a hodnoty sa zobrazujú klientom. Na to je potrebné mať dáta a aj systém, ktorý to dokáže.
“ V aplikácii Bite&Byte je prihlásených už viac ako 3500 osôb a nové profily neustále pribúdajú. Prioritou majiteľov podniku bolo, aby aplikácia bola jednoduchá a užívateľsky intuitívna. „Snažili sme sa ju navrhnúť tak, aby bol celý proces čo najrýchlejší. V bistre si môže zákazník objednať aj bez aplikácie, ale tým prichádza o rôzne benefity a nemôže si upraviť ingrediencie v jedlách. Bistro pripravuje aj novú verziu aplikácie, ktorá by mala involvovať do konceptu aj nutričných špecialistov. Účet posielajú elektronicky, v prípade, že návštevník ho nevyžaduje v tlačenej podobe.
Inteligentné procesy, ktoré zastavia problémy na pracovisku(?)
Extrémne zaujímavou časťou pre nás, gastroloverov, je však interná aplikácia, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre potreby bistra. “Naša obsluha nosí inteligentné hodinky, kde im chodia notifikácie či je potrebné jedlo vyzdvihnúť, alebo si nejaký stôl vyžiadal asistenciu“, tvrdí vývojár Samuel.
Aj vďaka tomu si vedia trackovať efektívnosť obsluhy, kuchyne, či baru. Ak nepríde pekné hodnotenie, ihneď dokážu vďaka týmto vstupným dátam zistiť, kde nastala chyba a riešiť to so zodpovednou osobou.
Obklopení profesionálmi
Apropo, zodpovednosť. V Bite&Byte sa obklopili skutočnými profesionálmi. V kuchyni si prešiel štúdiom chutí, alergénov, či výživových hodnôt ostrieľaný Daniel Rimko. Celý podnik sa snaží snaží smerovať k zero waste ideológii aj tým, že využíva všetky ingrediencie na maximum a pracuje so sezónnymi surovinami. Ekológiu sa tak snaží prenášať priamo do kuchyne. Koncept berie ohľad na udržateľnosť a produkciu odpadu pri príprave stravy. Za kávu je zodpovedná head baristka Martina Jandíková, ktorá je bratislavským pôžitkárom známa ako zakladateľka Mad drop coffee.
Obľúbená kaviareň tento rok musela zatvoriť kvôli koronaopatreniam, tak sa iste väčšina jej fanúšikov teraz poteší novému Martininmu pôsobisku. Z bar a drinky je zodpovedný Martin “Jimmy” Štefanec, ktorý prekvapí netradičnými kombináciami, avšak lahodiacimi telu i duši.
Veľké plány
Má Bite&Byte potenciál urobiť franšízu na Slovensku? Asi nie. Vysoké vstupné náklady odradia väčšinu záujemcov, avšak majitelia už teraz rokujú s viacerými záujemcami zo zahraničia. „Navrhli sme metropolitný koncept, ktorý má potenciál úspechu aj v zahraničí. Zároveň prispôsobujeme našu
technológiu tak, aby sme vedeli rýchlo reagovať na nové požiadavky, riešiť donášku, edukáciu a prácu s klientom aj mimo našej prevádzky,“ uzatvorili tému podnikatelia Samuel Pokorný a Filip Štefanička.
Text: Simona Budinská
Foto: Adrián Chrzan
Bite&Byte nájdete aj na Instagrame.