„Spätná väzba môže zachrániť slovenský cestovný ruch,” zhodli sa účastníci (mini) nekonferencie Gastrolove Gemer

| Foto: Dominika Noskovičová
Dňa 23. októbra sa uskutočnila Mini (ne)konferencia Gastrolove v nádherných priestoroch Zbojnícky Halaš na Salaši Zbojská. Gemerská mini verzia obľúbenej konferencie už po štvrtý rok spojila milovníkov gastronómie a cestovného ruchu. Prečítajte si reportáž z tohto unikátneho podujatia.

Silný program Mini (ne)konferencie Gastrolove Gemer
Účastníkom organizátori pripravili naozaj nabitý program, kde dostali priestor podnikatelia, regionálni výrobcovia, manageri, marketéri i známi šéfkuchári.
Gastrolove na Gemeri je asi jediný event v oblasti gastronómie, na ktorý si je dobre požičiať terénne auto, aby ste sa dostali do cieľa. Prekrásne scenérie Muránskej planiny dostali melancholický nádych v októbrovom počasí. Ešte viac vynikli v jedinečnom prostredí Zbojníckeho Halaša na Salaši Zbojská, ktorý pri príchode prvých hostí obklopovali pasúce sa kone, pastierske psy a ovce.

Po úvodnom slove hostiteľov – riaditeľa OOCR Gemer Jaroslava Hrica a zakladateľky projektov Gastrolove a Kávičkári.sk, Simony Budinskej, sa rozbehol prvý blok venujúci sa lepším službám v regiónoch. Inšpiratívne príbehy zakladateľov bistra Reny’s a pražiarne i kaviarne Padme z Betliara rozvinuli debatu o tom, že nie peniaze, ale spätná väzba od hostí im dodáva najviac sily a energie v podnikaní.


Na element motivácie nadviazal aj uznávaný šéfkuchár Lukáš Heuser, ktorý sa na pódiu ocitol so svojou manželkou Dominikou. Spoločne prevádzkajú oceňovanú reštauráciu Origin. „Na našej práci je najkrajšie to, že vieme robiť to čo nás baví a vďaka veľkosti našej reštaurácie vieme byť v priamom kontakte s hosťami. Vieme spolu komunikovať a prekvapovať ich. Tieto vzájomné interakcie sú pre nás pozitívne a napĺňajú nás. A teší nás, že do Lučenca prídu aj hostia zo zahraničia či z Bratislavy, ktorí prídu len na otočku kvôli našej degustačnej večeri,” priblížil Lukáš Heuser.


A keď sa už účastníkom počúvajúcim o unikátnych gastro projektoch zbiehali slinky, bol najvyšší čas na coffee break. Ten zabezpečila Breznianska cukráreň, Mlsnacava a Madami.



Druhý blok začal Vladimír Kováč zo Starej Tržnice, ktorý opísal cestu jeho životného projektu k „chutnému“ a živému verejnému priestoru. Prezentácia sa sústredila na vytvorenie atraktívnych verejných priestorov, ktoré podporujú lokálnu gastronómiu a komunitu. „Verím v silu slovného podania a keď sme robili prvé eventy, osobne som pozýval ľudí, aby sa prišli do našich priestorov pozrieť. Slovo dalo slovo a návštevníkov pribúdalo,” zaspomínal Vladimír Kováč.

A hoci je slovné podanie dôležité, vo väčšom si žiada už viac marketingových nástrojov. Potrebu vizuálnej komunikácie vo verejnom priestore podporila aj riaditeľka TIC Brno, Jana Janulíková, ktorá opísala unikátnu marketingovú kampaň mesta Brno a jeho „Druhých najlepších Vianoc“.
Tesne pred obedovou prestávkou dostali priestor aj tradičné a pritom inovatívne regionálne produkty- sociálny podnik výroby krojov Rejdovka a výroba muštov Ovocovo.

Diskusia upozornila na spojenie tradičného a moderného prístupu k produktom, čo opäť potvrdilo význam feedbacku od zákazníkov v tomto procese.

Nabité poobedie i interaktivita
Po obednej prestávke, kedy si hostia vychutnali obed priamo zo Salaša Zbojská, prišiel čas kedy sa organizátori povenovali viac oblasti gastronómie.

Riaditeľ Šimák Zámok Pezinok, Lukáš Špilák, vtipne opísal svoju cestu od študenta po riaditeľa. Dal aj príklady, ako pracuje s dnešnou mládežou a ako ich dokáže motivovať. „Snažím sa študentov motivovať, ukázať im ako môže vyzerať práca v hoteli a inšpirovať ich. Krásne napríklad fungujú koncepty degustácii, kde deti obsluhujú rodičov. Dostanú priamu spätnú väzbu, ktorá je väčšinou extrémne pozitívna a rodičia sú hrdí,” opísal Lukáš Špilák.

Extra dávku motivácie k práci v gastronómii, konkrétne k práci čašníčky priniesla aj študentka UKF, Monika Pekarčíková. S hosťami sa podelila so svojimi skúsenosťami z michelinských reštaurácii – Story z Londýna i reštaurácie Geranium z Kodane, ktorá má tri hviezdy a je kritikmi považovaná za najlepšiu na svete. „Chcem aby toto povolanie bolo raz cool. Aby sme neboli len čašníci.“

Akčnou zložkou programu bola jednoznačne prezentácia spoločnosti KEMA, expertov na profesionálne kuchyne. Tá spolu s renomovaným šéfkuchárom Michalom Konrádom odprezentovala rozmanitosť gastronomických zážitkov. Ich diskusia priblížila prácu profesionálneho šéfkuchára v projektoch od fine diningu, cez foodtruck a bistro až po závodné jedálne.


Prezentácia zahŕňala aj praktické ukážky, ktoré zaujali účastníkov a inšpirovali k experimentovaniu.

Po degustácii výrobkov od Michala Konráda sa účastníci pozreli na prácu influencerky Klaudie Brnčíkovej, alias xoxaxik, ktorá prezentuje krásy prírody, najmä miestneho regiónu. Poradila aj tipy a triky, ako správne robiť content na instagrame.

Čerešničkou na torte v poslednom bloku (ne)konferencie bol Imrich Kovaľ z Merineo, ktorý priniesol čerstvé informácie o AI a technológiách. Dal aj tip na nové i účinné aplikácie, ktoré vieme využiť v rámci cestovného ruchu. Prizvukoval však, že si máme zrátať aj svoju vlastnú hodinovú mzdu a to, koľko času strávime za počítačom. Či sa nám nakoniec aplikácia „len“ za 20 eur mesačne oplatí.

Mini (ne)konferencia Gastrolove Gemer ponúkla unikátny priestor pre profesionálov a nadšencov z oblasti gastronómie a cestovného ruchu v objatí panenských hôr nádherného Gemera. Vzájomná výmena myšlienok a podnetov viedla k hodnotným diskusiám a objaveniu nových možností spolupráce. Dôležitosť a nesmierny význam spätnej väzby v podnikateľskom prostredí bol hlavným posolstvom, ktoré si všetci účastníci odniesli domov.

Ďakujeme a tešíme sa na vás na Gemeri znovu o rok!
Text: Kávičkári.sk
Foto: Dominika Noskovičová, Ondrej Bobek
