Petra Ďurčeková, generálna riaditeľka DoubleTree by Hilton Bratislava: „Všetko je možné, aj dva stromy v lobby hotela“
Ak si niekto dá na LinkedIn motto „impossible is nothing“ a potom to zopakuje v opačnom garde „everything is possible“, tak každý HR manažér spozornie. A povie si: „Tak, dokáž to.“ Priznávam, aj ja som bola zvedavá. Na prvý raz sme sa nestretli, ale je odpustené, lebo zaskakovala za chýbajúceho podriadeného vo wellnesse. Takže fajn, je to manažérka, čo si vie zastať každú robotu. A nielen to. Rozhovor nám poskytla Petra Ďurčeková, generálna riaditeľka hotela DoubleTree by Hilton Bratislava.
V hoteliérstve nie ste nováčikom. Zmenili ste však hotel aj funkciu. Z vidieckeho hotela ste sa presunuli do mestského, navyše s prívlastkom „by Hilton“? Váhali ste, keď Vás na túto pozíciu oslovili?
Nuž, chvíľu som nad tou ponukou uvažovala. Máte pravdu, je to niečo diametrálne odlišné. Lákala ma nielen možnosť ísť do sieťového hotela, ale aj fakt, že by som to mala blízko do práce, takže by som mala viac času na rodinu – mám tri deti. Cestovanie z Bratislavy do Harmónie, kde som predtým pracovala, niečo trvá. Do DoubleTree by Hilton to mám 6 minút. Navyše, syn hrá hokej, takže ešte mám aj výhodu parkovania zdarma. (úsmev)
Nie je to pre vás obmedzujúce, byť manažérom v korporácii a dodržiavať prikázané štandardy?
Takto by som to neformulovala, že obmedzujúce. Samozrejme, premýšľala som o tom, či to nebude zväzujúce, lebo predsa len, ide o globálnu spoločnosť s istými danými praktikami, povinnými reportmi a tak. Avšak musím povedať, že ma príjemne prekvapilo, ako sú stanovené jednotlivé procesy a to, že je na všetko manuál. Takže keby niečo, môžeme ho iba vylepšiť.
A čo Vám prívlastok „by Hilton“ poskytuje? Ako Vám pomáha pri realizovaní plánov rozvoja?
Nebrzdí ich, víta nápady a riešenia na zlepšenie a rozširovanie služieb. Istotne, musela som sa preladiť na iný koncept, iný prístup. Avšak je to výzva, a tie mám ja rada.
Dá sa vlastne v mestskom hoteli, ktorý má istý štandard, ešte niečo meniť? Je aj tu priestor na prácu s komunitou?
Jednoznačne. Máme istú výhodu v tom, že pri hoteli sa nachádza viacero významných športovísk – zimný, tenisový, futbalový štadión. Pri hoteli máme napríklad k dispozícii ešte trávnatú plochu, a najnovšie eventový priestor, s rozlohou 2 700 m2. A tú treba využiť. Takisto máme k dispozícii veľké terasy pri kongresovej hale a wellness. Mohli by sme organizovať rooftop party. Hotel má vskutku ešte mnoho možností ako zaujať.
DoubleTree by Hilton má aj kongresové miestnosti. Ponúkať hotel na firemné stretnutia je výhoda. Avšak je tu aj s nimi súvisiaca hrozba šírenia vírusu. Navyše sú čoraz obľúbenejšie online konferencie na diaľku. Vidíte nádej vzkriesenia kongresovej turistiky?
Nič v biznise nenahradí priamy kontakt. Teraz je situácia vypätá, avšak všetko sa dá zorganizovať. Pokiaľ ide o semináre a kongresy, nie je to len o tom, koľko ľudí sa zmestí, ale aj o tom, ako a kde pripraviť priestory na coffee break, prípadnú prezentáciu produktov a tak ďalej. V tomto smere môžeme ponúknuť najväčší priestor v Bratislave. Dokonca s denným svetlom, čo je unikát. Navyše máme vysoké stropy, to je tiež veľmi dôležitý moment – človek sa necíti stiesnene a vzduch pulzuje. Prerátali sme to, že by sa tam zmestilo až dvetisíc ľudí na jeden kongres.
V súčasnosti je viac ako inokedy skloňovaný revenue manažment – každý potrebuje po tých mínusových rokoch zlepšiť obchod, tržby. V čom v rámci mestského hotela vidíte možnosti Vy?
Máme aj sieťovú aj vlastnú revenue manažérku. Ekonomika je dôležitá, treba ju sledovať. A to najmä teraz, keď stúpajú ceny energií, potravín a iných vstupov.
Cenová politika je jeden z nástrojov zlepšovania finančných tokov, ak máte hotel pri mori alebo v horách. Dá sa kalkulovať sezóna a mimosezóna aj v meste?
Vždy sa dá s cenami pracovať, len treba vedieť, ako na to. V rámci Bratislavy sa musíte pozerať na konkurenciu a vypichnúť prednosti, možnosti a ďalšie vymoženosti oproti iným ponukám. Inak je to pri ponuke na firemné akcie a inak pri bežnej klientele. My máme zväčša biznis klientelu.
Myslela som, že vzhľadom na polohu hotela tvoria klientelu najmä športovci a umelci.
Áno, máme v blízkosti tri športové štadióny, pričom na zimnom sa konajú umelecké koncerty. To nám takpovediac prináša hostí bez veľkého marketingu. Tie akcie sú ale raz za čas. My však fungujeme v rozmedzí 24/7. Výhodou siete Hilton je vernostný program – body, ktoré zbierate na základe prenocovaní. Vo všetkých hoteloch siete po celom svete ich viete potom využiť na rôzne benefity. Špecifikom DoubleTree by Hilton je, že každý hosť dostane na uvítanie teplú sušienku s čokoládovými kúskami. Na cookies majú na recepcii špeciálnu priehradku, ktorá ich udržuje v teplom a vláčnom stave. To je taká naša pozornosť pre hosťa, aby sa tu cítil príjemne, skoro ako doma. To je maličkosť, ktorá sa cení po celom svete.
Hovorili sme o ľuďoch, ktorí sú veľmi dôležití v službách. Už ste sa za ten krátky čas zorientovali a zoznámili s tými, ktorí pracujú v DoubleTree? Koľko ich je?
Sedemdesiat. Pre mňa je dôležité, aby sa oni cítili dobre. Medziľudské vzťahy sú v našom biznise veľmi dôležité, pretože ak nie sú dobré, prenáša sa to negatívne fluidum na hostí. Klient hneď vycíti, že niečo nie je v poriadku. Myslím, že každý z nich si váži, že môže pracovať pre globálnu spoločnosť a využiť možnosť stážovať v jednom zo sedemtisíc hotelov po celom svete. To je jedna z devíz, ktoré v menších hoteloch nemáte.
V izbách som nebola, ale lobby je na môj vkus dosť chladná. Aj keď schodisko do konferenčnej časti je veľkolepé, ale chýba mi tu zeleň. Najmä ak sa hotel volá Dva stromy.
Dva stromy, presne tie mám v pláne – práve pri vchode, v lobby. Plánujeme to tu zútulniť.
Do hotela DoubleTree by Hilton sa ešte vrátime. Nielen preto, aby sme skontrolovali sľuby, ale chceme tiež predstaviť kuchyňu, servis a činnosti, ktoré z hotela robia domov na cestách.
Hotel DoubleTree by Hilton v Bratislave nájdete aj na Facebooku a Instagrame.
Text: Dagmar Krištofičová
Foto: Ondrej Bobek