Marián Galuška z Coffeeart: Pite kávu, ktorá vám chutí. Hlavne aby bola zdravá.
advertoriál
Praží kávu, vedie firmu a snaží sa posúvať a rozvíjať biznis aj v čase prísnych pandemických opatrení, keď je gastro jednou z najpostihnutejších oblastí ekonomiky. Marián Galuška sa vo svete gastra a kávy pohybuje na Slovensku už vyše dvadsať rokov a hovorí, že ešte aj po takom dlhom čase mu káva dokáže pripraviť každý deň nové prekvapenia. Dvojnásobný Barista Slovenska v Coffee In Good Spirit a Barista Slovenska, zakladateľ Slovenskej kávovej asociácie Slovak Coffee Association, aj vlastnej značky kávy, sa snaží na súčasnú situáciu pozerať ako na šancu pre rast e-shopu a rovnomennej značky Coffeeart, ktorá pribudla k dobre známej 9 Grams Coffee.
„Coffeeart je nielen náš e-shop, ale už aj značka niektorých výrobkov z našej produkcie,“ hovorí Marián „Mayo“ Galuška. Samozrejme, ide v prvom rade o kávu, ako napovedá už názov e-shopu a tiež jeho slogan Od kávy až po kávovar. „Snažíme sa obsiahnuť všetko, na čo si len v súvislosti s kávou spomeniete. Nielen kávu a kávovary, ale aj šálky, mlynčeky, rôzne príslušenstvo a tiež bohatý doplnkový sortiment. Naše portfólio je naozaj široké.“
Nielen horeca, ale aj home segment
Coffeeart, ktorý si skalní kávičkári pamätajú ešte pod starším názvom coffeezone, prechádza v poslednom čase transformáciou. Tak ako mnohých, aj coffeeart presmerovala korona na inú cestu. „Z pochopiteľných dôvodov sme sa už nemohli viac zameriavať len na segment horeca,“ vysvetľuje Mayo. „Situácia nás posunula k širšiemu záberu a rýchlejšej transformácii. Tento trend prichádza aj od výrobcov, ktorí sa začali orientovať viac na home modely.“
Skrátka, tak ako ponúkal coffeeart všetko pre horeca segment, o to isté sa teraz usiluje aj v home kategórii. Aby u nich dostal zákazník všetko na jednom mieste, a to vrátane servisu. „Snažíme sa byť konzistentne dobrí, pokiaľ ide o tovar i služby, keď treba, poradíme aj telefonicky,“ zdôrazňuje Marián Galuška. Pre svojich zákazníkov pripravuje coffeeart tiež video manuály na rôzne témy, napríklad ako správne čistiť kávovar. Aj takýmto spôsobom chcú podporiť e-shop. Sú pripravení stále prinášať novinky a udržať úroveň praženia, lebo tá je alfou a omegou vzťahu so zákazníkom.
A keď už je reč o novinkách, za zmienku určite stojí zaujímavý kávovar, v ktorom sa spája nápad a dizajn s funkčnosťou. „Keď si ho kúpite, môžete ho potom pokojne mať aj na nočnom stolíku, vyzerá skvelo. Má hodinky, zásobník, nabíjačku a dá sa nastaviť tak, že keď sa ráno zobudíte, sám vám pripraví filtrovanú kávu,“ vyberá Marián Galuška zaujímavý kúsok z novej ponuky, ktorý môžete mať na pracovisku, ale aj doma.
Na Coffeart rozbiehajú i bazár
Výborným nápadom, ktorý momentálne coffeeart realizuje, je aj výpredaj alebo bazár. Táto aktivita je ešte len na začiatku, no po rozbehnutí by sa mala stať praktickým pomocníkom majiteľov kávovarov či mlynčekov. Podstata bazáru spočíva v ponuke starších modelov produktov. Napríklad keď bude chcieť zákazník prejsť na vyšší model kávovaru, starší model ponúkne bazáru coffeeart, kde prejde servisom do stopercentného stavu a dostane sa do ponuky na ďalší predaj.
Experimentujú s kávou, ale jedno je dôležité. To, aby bola zdravá.
Samozrejme, v coffeeart pri žiadnej aktivite nezabúdajú na úplnú podstatu biznisu – na kávu. Momentálne sú vraj u zákazníkov populárne etiópske naturálne kávy, domáci trh si vyžiadal aj Brazíliu a Kubu. Dobre sa predávajú kávy pražené medium a medium dark, keď je viac potlačená acidita, ale stále ostáva zachovaný olej v zrne, čo je dobre. Atraktívne sú kávy Barrel Age Coffee, čo je káva infúzovaná v sudoch po whiskey. Teraz pred Vianocami ponúknu aj Rum Age Coffee – čo to znamená, hádam ani nie je potrebné popisovať. „Skúšali sme aj punčovú kávu, ale to zatiaľ nevyšlo, pretože chuť vína prebíjala kávu a to nebolo príjemné. Každá prítomná chuť by mala zapadať do chuťového profilu kávy,“ opisuje Marián Galuška čarovanie s kávou. No či už taká alebo onaká káva, Marián Galuška tvrdí: „Pite takú kávu, ktorá vám chutí, hlavne aby bola zdravá, teda bez plesní a nadlimitného obsahu karcinogénnych akrylamidov. Pre mňa je momentálne číslo jeden naturálne spracovanie.“
Vianočná súťaž o ekluzívny kávovar na e-shope Coffeeart
Milovníkom dobrej kávy prináša Coffeeart tento rok okrem pestrej ponuky e-shopu aj úžasný vianočný darček: exkluzívnu súťaž s prestížnym výrobcom kávovarov v hodnote 3000 € z limitovanej edície Ecm Synchronika Limited (bolo ich vyrobených iba 1250 kusov pre celý svet). Coffeeart sa podarilo pár kusov získať. Ako získate tento kávovar? Prečítate si priamo tu. Súťaž sa končí onedlho, už 14. decembra, teda šanca na výhru tu ešte stále je!
9 Grams Coffee nájdete aj na instagrame.
Coffeeart nájdete aj na instagrame.
Text: Henrieta Bakošová
Foto: Tomáš Turek