Prvá pomoc pre gastro
Nespoliehať sa len na štát nás naučilo jedno. Byť akčnejší a vnímavejší. A bojovať. Preto ešte nie je všetko stratené – alebo zoznam šikovných aplikácii a projektov, ktoré sa spoločne snažia o jedno. Pomôcť i vášmu obľúbenému podniku. (článok pravidelne aktualizujeme)
Neviem žiť bez kávy
Azda prvou aktivitou na podporu prevádzok bolo #neviemzitbezkavy .
Trhovisko obľúbených coffee spotov na podporu a udržanie kávových komunít. Kaviarne sa môžu pridať, ponúknuť svoje (nielen) kávové predplatné, a to až v piatich variantoch. A následne ho môžu cez svoje kanály odprezentovať, aby sa dostalo k ich štamgastom. Aby mali kam po karanténe chodiť.
“Vyjadrujeme tak solidaritu a pomáhame svojmu baristovi, či baristke, ktorí majú zvyčajne plné ruky práce, aby Ti pripravili Tvoje obľúbené ristretto, espresso, doppio, lungo, macchiato, latte, či flatwhite,” tvrdia na stránke autori projektu.
Nákup pred obchodom
Nákup pred obchodom je dobrovoľnícka iniciatíva kreatívneho štúdia Litchi, ktorá vznikla práve na podporu máloobchodu. Stránka, ktorú štúdio vydalo len minulý týždeň, má na to, aby sa stala úspešným agregátorom služieb obchodníkov, ktorá sa aj cez ňu budú môcť odprezentovať a dohodnúť si s klientami postup prebratia ich objednávky. Stránka je určená nielen pre gastroprevádzky, ale napríklad aj pre kvetinárstva, krajčírstva, či iné druhy maloobchodných prevádzok.
“Veľa našich známych, kamarátov alebo podnikov, v ktorých sme trávili veľa času, zostalo zo
dňa na deň zatvorených. Zaznamenali sme mnoho krásnych iniciatív, avšak žiadnu, ktorá by riešila
práve túto cieľovú skupinu. Preto sme sa rozhodli vytvoriť prostredie, kde vôbec dáme zákazníkom
vedieť, že je možné si tovar z ich obľúbených prevádzok objednať a vyzdvihnúť počas výdajných
hodín.
Chceli sme zareagovať čo najrýchlejšie, a preto sme aplikáciu sprístupnili v základnej verzii
a postupne na nej pracujeme a vylepšujeme ju. Momentálne pracujeme na mape, kde si zobrazíte
všetky prevádzky v okolí, aby ste ich našli jednoduchšie. Postupne budeme zapracovávať ďalší
feedback a zlepšenia. Ak nájdete prípadné nedostatky prosím ospravedlňte nás, ale určite nás na ne
môžete upozorniť .
Sme teda v prvotnej fáze a postupne chceme navyšovať počet zapojených prevádzok, počet
užívateľov a zlepšovať fungovanie. Ak by ste poznali prevádzky, ktoré by sa mohli zapojiť, alebo by ste
nám akokoľvek chceli pomôcť, určite sa nám ozvite,“ tvrdí Matúš Trnkus, z Litchi.
Predplatné Standart 50/50
Ešte počas tohto týždňa máte možnosť predplatiť si najlepší printový časopis o káve na svete, Standart a vďaka tomu podporiť aj svoju obľúbenú prevádzku. Stačí ak sa kaviareň zaregistruje a vy použijete jej partnerský Standart kód, ktorý podnik touto registráciou získa.
“Toto je nepredstaviteľné obdobie. Situácia okolo COVID-19 ovplyvňuje náš život až priveľmi. Nehovorí sa o tom, aký celkový dopad to bude mať a na aký dlhý čas nás táto situácia ovplyvní.
Baristi a ostatní pracovníci v gastronómii prichádzajú o prácu a živobytie. Kaviarne čelia priveľkému tlaku, ktorý tiež ovplyvní farmárov a všetkých ľudí v dodávateľskom reťazci. Je to začarovaný kruh, ktorý však potrebujeme potlačiť. A to tak rýchlo, ako to len pôjde. Preto sme sa rozhodli, že to spoločne skúsime.
Nasledujúce týždne pôjde zisk zo všetkých nových objednávok na podporu vašej obľúbenej kaviarne. To znamená, že ak sa rozhodnete kúpiť si ročné predplatné s jedinečným kódom kaviarne, ktorú chcete podporiť, polovica toho čo platíte pôjde priamo im,” tvrdí Samuel Chlpek zo Standart-u.
#PodporSvojPub
Asi najmasovejšou iniciatívou je jednoznačne #PodporSvojPub, ktorú zastrešuje Slovenské združenie výrobcov piva a sladu. Pred sviatkami bola spustená registrácia prevádzok. Len za pár dní, počas veľkonočných sviatkov, sa už zaregistrovalo takmer 200 prevádzok a ďalšie budú pribúdať.
Princíp podpory je jednoduchý. Na webovej stránke www.podporsvojpub.sk sa môžu bezplatne zaregistrovať firmy a podniky poskytujúce gastro služby na Slovensku. Zaregistrované prevádzky sa zobrazia na webe iniciatívy v zozname podnikov, z ktorých si môže zákazník vybrať svoju obľúbenú a podporiť ju online kúpou poukazu v hodnote 5 €, 10 €, 20 €, 35 € a 50 €.
„Štartujeme fázu, kedy sa môžu zapojiť všetci zákazníci a podporiť svoj obľúbený podnik kúpou poukazu, ktorú využijú na konzumáciu po jeho opätovnom otvorení. Avšak podniku pomôžu už teraz,“ spresňuje Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia výrobcov piva a sladu.
„Prevádzky totiž dostanú financie z poukazov ešte počas obdobia karantény. Vyplácané im budú v plnej výške zakúpených poukážok dvakrát za mesiac, až do skončenia obdobia, dokedy musia byť kvôli nariadeniu vlády uzatvorené. Prvé platby budú zasielané na účet podnikov koncom apríla.“
E-shopové systémy
Mnoho prevádzok momentálne tvrdo pracuje na tvorbe vlastného e-shopového systému, ktorý im aspoň trošku zjednoduší objednávkový proces. Preto sme sa aj my, v rámci redakcie Kavickari.sk, rozhodli podať pomocnú ruku a spolu s expertami z Merineo, sme pre vás vybavili možnosť rýchleho spustenia jednoduchého e-shopu s kódom “kavickari” za výhodných podmienok (od 49 € mesačne).
“Mnoho podnikateľov v gastronómii sa roky venuje svojej práci tak tvrdo, že nemajú ako sledovať trendy v online. Už len práca s obsahom a sociálnymi sieťami je pre nich často časovo náročná. Ako človek, ktorý sa roky pohyboval v e-shopovom prostredí, viem, že tvorba hocijakého online projektu je náročná a často môžete naraziť na množstvo problémov, s ktorými ste ani nerátali.
Aj preto som pri výbere technologického partnera v rámci takéhoto projektu dbala nielen na priaznivú cenu, ale aj na rýchlosť dodania a profesionálne technické zabezpečenie. Prvú pomoc dokázala podať hneď firma Merineo, ktorá jednoduchý e-shop pre klientov vie spustiť už do dvoch týždňov”, tvrdí Simona Budinská, zakladateľ úspešného online projektu Kavickari.sk. Stačí, ak v prípade záujmu napíšete na [email protected], alebo na [email protected] a viac informácii a pomoc s e-shopom sprocesujeme.
Ďalšie aktivity budeme pravidelne dopĺňať..