Manažérka, ktorá ide príkladom
Keď vojde sympatická manažérka Grand hotela Kempinski na Štrbskom Plese do miestnosti, s jej útlou postavou vstúpi do priestoru i obrovská dávka rešpektu. Ten však rovnakým dielom prijíma, ako rozdáva, nielen svojim hosťom, ale i zamestnancom. Kathrin Noll totiž veľmi dobre vie, čo musí vedieť dobrý manažér: ísť všetkým príkladom.
Prvé, čo si na Kathrin Noll všimnete, je jej odzbrojujúci úsmev, ktorý na chvíľu prebije vážnosť a suverenitu, s ktorou vstúpi do miestnosti. Tá k nej však neodmysliteľne patrí, Katrin je totiž v Grand Hoteli Kempinski na obrázkovo krásnom Štrbskom Plese najväčšou šéfkou. Pomerne útla žena v ružovom tvídovom saku sa usmieva na hostí a s ľahkosťou sa prechádza v priestoroch, ktoré sú aspoň nateraz jej domovom, jej jediný pohľad však dokáže dostať do pozoru celý personál.
„Som priama, striktná, ale férová,“ opisuje sa pani Noll, no pri jej jemných črtách a príjemnom vyžarovaní je naozaj ťažké predstaviť si ju ako prísnu šéfku. Katrin Noll však počas svojej kariéry postavila na nohy niekoľko najluxusnejších hotelov na svete, a tak jej určite nebudeme protirečiť. V šedej sukni a farebnom saku z nej však pri prechádzke okolo zrkadlového jazera vyžaruje pokoj a pokora, žiadny stres či silená autorita, ktoré niekedy cítite z ľudí na zodpovedných funkciách. Pani Noll svoju prácu evidentne miluje. „Starostlivosť o klientov je veľmi unikátna záležitosť. Som veľmi hrdá, že dnes tu máme zamestnancov, ktorí to robia zo srdca, tak, ako ja,“ hovorí pani Noll.
Kathrin Noll prišla do luxusného hotela na Štrbskom Plese v roku 2010. „Priletela som sem z Dubaja, kde bolo v tom čase 20°C, tu bolo -10°C,“ spomína si manažérka na teplotný šok, ktorý zažila po svojom príchode. Keďže predtým pracovala ako manažérka v Kempinski hoteli v horúcom Dubaji, nemala so sebou žiadne zimné oblečenie, a tak musela počkať na kabáty a svetre, ktoré jej mama poslala do Tatier z Nemecka. Kathrin Noll však pochádza z Čierneho lesa v Nemecku, hory sú jej teda bližšie, ako púšť. „Milovala som to tu od začiatku. Páčil sa mi samotný hotel aj to, ako prirodzene zapadal do prostredia,“ hovorí manažérka.
Keď pani Noll prišla do Grand Hotela Kempinski, čakalo ju tu veľa práce. Novootvorený hotel s bohatou históriou mal totiž pred sebou ešte dlhú cestu, aby sa svojimi službami vyrovnal 5* hotelom vo svete. „Keď som prišla, mojím cieľom bolo zlepšiť tu servis, takže som sa hneď pustila do práce,“ hovorí pani Noll, ktorá sa pôvodne chcela naučiť aj po slovensky, po piatich rokoch vo Vysokých Tatrách však zatiaľ ovláda len základy. Hosťom i personálu sa však bez problémov prihovorí po nemecky, anglicky a francúzsky. Vraj mala v hoteli toľko práce, že jej na učenie nového jazyka nazostalo veľa času, a tak sa radšej zamerala na to, aby celý personál hotela ovládal aspoň najdôležitejšie svetové jazyky. Po príchode do hotela ju totiž veľmi prekvapilo, že viac ako polovica zamestnancov neovládala angličtinu ani nemčinu, čo je vo svetových 5* hoteloch neprípustné. Dnes vás po anglicky, nemecky či francúzsky privítajú hneď pri dverách, na recepcii i v kaviarni a kráľovský servis je v hoteli Kempinski samozrejmosťou.
Kathrin Noll pracovala od 80. rokov v množstve hotelov po celom svete. Grand Hotel Kempinski je však prvým, v ktorom zostala dlhšie, ako 5 rokov a stále sa nechystá odísť. „Konzistencia je v tejto práci veľmi dôležitá. Keď chcete niečo zmeniť, musíte tomu venovať viac času,“ hovorí manažérka. „V roku 2010 ľudia na Slovensku ešte necestovali tak často až tak ďaleko, takže sme vedeli potešiť takmer každého. Dnes ľudia pomerne často bežne cestujú napríklad do Dubaja, kde dostanú v 5* hoteli určitý štandard. Je veľmi hrdá, že sa v tatranskom hoteli ujali napríklad hudobné víkendy, kde má podľa jej slov „každý možnosť dotknúť sa hviezdy“. Pri Štrbskom Plese sa tak len tento rok vystriedali napríklad Karel Gott, IMT Smile, Miro Žbirka či Vašo Patejdl. „Veľmi by sme chceli stavať na slovenských tradíciách, ktoré v sebe náš hotel nesie,“ hovorí pani Noll.
Kathrin Noll si lásku k cestovaniu a hotelierstvu budovala už odmalička. „Veľa sme cestovali, ja som to milovala. Keď sme v škole mali geografiu, stále som prišla domov a ukázala rodičom – aha, tu musíme ísť. A bola som veľmi šťastná a hrdá, keď sme aj naozaj išli.“ Jej rodičia, ktorí boli učitelia, ju však naučili najmä skromnosti a zodpovednosti. „Stále sme museli pomáhať v domácnosti, keďže rodičia stále pracovali,“ spomína si úspešná manažérka, ktorá ani dnes nemá problém pomôcť s akoukoľvek činnosťou vo veľkom hoteli. „Najdôležitejšie je správať sa k ľuďom s rešpektom a férovo. Ja sa stále snažím dať ostatným dobrý príklad. Nechcem im ukazovať, že využívam priveľa výhod, lebo to by nebolo fér. Keď ráno prídem do hotela, nezaparkujem svoje auto priamo pred vchodom a neprikážem bellboyovi, aby mi ho odniesol. To nie som ja,“ uzatvára pani Noll.
Text: Miroslava Germanová
Foto: Ondrej Bobek