Pomocná ruka pre malé i väčšie podniky a ich skúsenosti
Zvyšujúca sa digitalizácia je v súčasnosti citeľná v každom smere. Spája sa s lepšou výkonnosťou podnikov a zároveň otvára možnosti inovácií. HoReCa segment dostal posilu v podobe produktu DISH by METRO. Ide o najdostupnejšie riešenie na slovenskom trhu, ktoré spája možnosť vytvorenia vlastnej stránky, rezervačný a objednávkový systém. A to všetko jednoducho a bez nutnosti akýchkoľvek technických zručností. Tento strategický produkt je určený pre reštauračný i hotelový priemysel. Veľké i menšie podniky. Kaviareň v rušnej Bratislave i bistro na dedine. DISH je skrátka ideálnou voľbou pre každého, kto chce udržať krok s digitálnou dobou a zvyšovať prosperitu svojho podnikania. Aby sme však nehovorili do vetra, prinášame skúsenosti priamo od spokojných zákazníkov.
DISH by METRO je inovatívnym riešením pre malé i väčšie podniky
HoReCa segment si prešiel za posledné roky náročným obdobím. Majitelia gastronomických a hotelových prevádzok sa museli potýkať s mnohými komplikáciami. Protipandemické reštrikcie, vojna, energetická kríza – polien, ktoré im osud hádzal pod nohy, bolo veru dosť. Na scénu však prišlo METRO s produktom, ktorý chce pomôcť svojim zákazníkom. DISH by METRO je inteligentným digitálnym riešením pre všetky podniky v HoReCa segmente, ktorý vznikol vďaka spolupráci s nemeckým partnerom Hospitality Digital.
I keď je DISH na Slovensku skôr nováčikom, v rámci gastro scény ide o hráča, ktorý dlhodobo skóruje aj v zahraničí. „Za všetky krajiny máme pokrytých viac ako 280 000 prevádzok, ktoré aktívne využívajú naše DISH nástroje,“ približuje Head of HoReCa Sales Force spoločnosti METRO Martin Záhradník. Všetky výhody a vlastnosti produktu DISH by METRO sme si predstavili už v predošlom článku. Tentoraz sa zameriame na prax a reálne skúsenosti majiteľov podnikov, ktorí tento produkt využívajú.
Bratislavská kaviareň na rušnej ulici
Majiteľka podniku Cafe Urban, ktorý nájdete na frekventovanej Račianskej ulici v hlavnom meste, je spokojnou používateľkou a klientkou DISH by METRO. Keď spolu s manželom otvárali dvere svojej kaviarne, zvažovali založenie vlastnej webovej stránky. Hoci ju chceli, nemali potrebné vedomosti a skúsenosti. A tak bol tento pokus odsunutý bokom, pričom v rámci online priestoru využívali iba sociálne siete.
„Keď však prišla ponuka a bol mi tento produkt predstavaný, povedala som si, že je čas to využiť,“ vysvetľuje majiteľka Cafe Urban Martina Treščanská. Je si vedomá, že sociálne siete v prípade cieľavedomého zvyšovania návštevnosti nie sú postačujúce. „Ľudia sa napriek všetkému stále vracajú aj k webu. Nájdu tam na jednom mieste fotky, informácie, vedia si pozrieť, ako to tam vyzerá. Facebook a Instagram sú v podstate iba momentky zákazníkov. Webová stránka je však o samotnej firme a podniku,“ dopĺňa.
Zacielené aj na menšie prevádzky s potenciálom
Bistrô u Donatky nájdete v centre obce Bernolákovo. Malé, milé, útulné. Mladá a zároveň cieľavedomá majiteľka Veronika Donáthova nezaháľala a s vidinou palacinkárne sa už v mladom veku odhodlala na odvážny krok. Pôvodný zámer konceptu palacinkárne neskôr prerástol do bistra so širšou ponukou, ktoré ponúka sladké i slané potešenia od skorého rána až do večera. To, že DISH je skvelou voľbou nielen pre veľké prevádzky, ako by sa mnohým na prvý pohľad mohlo zdať, potvrdzujú aj slová Veroniky: „Web stránku vytvorenú pomocou DISH by METRO som sa rozhodla používať na základe odporúčania od obchodnej zástupkyne. Najskôr som sa tejto myšlienke bránila, keďže som si myslela, že nie sme taká veľká prevádzka, aby sme potrebovali web. Po dôslednom zvážení som sa nakoniec rozhodla, že webstránku vyskúšam.“
Umelá inteligencia to spraví za vás
Ako sme spomínali vyššie, tvorba web stránky pomocou DISH by METRO je naozaj jednoduchá. A práve tento atribút bol jednoznačnou odpoveďou majiteľky Bistrô u Donatky, keď sme sa jej spýtali, čo v rámci využívania produktu najviac oceňuje: „Pri vytváraní webu som ocenila najmä prehľadnosť, intuitívnosť a rýchlosť pri nahrávaní novej ponuky či aktualizácii údajov. S odstupom času môžem povedať, že rozhodnutie vytvoriť si web bolo správne. I keď som najprv vzhľadom k našej veľkosti váhala.“
Aj pani Treščanská z Café Urban najviac oceňujeme práve jednoduchosť: „Presvedčilo ma, že je to user friendly. A to aj preto, že som nemusela písať texty, keďže umelá inteligencia ich vytvorila sama. Stačilo zadať základné údaje. Naozaj som nemusela urobiť nič,“ odpovedá suverénne. DISH je skutočne jednoduchý, intuitívny a navyše ponúka bezplatnú podporu pre všetkých svojich klientov. „Je to naozaj veľmi easy, nepotrebujem nikoho externého a mám neustálu podporu priamo od spoločnosti METRO. Keď niečo treba upraviť a ja sa k tomu neviem dostať, vieme to robiť aj na diaľku, to je úplne super. A za výborný poplatok,“ približuje jednoduchosť využívania pani Treščanská.
DISH by METRO a nástroje využité naplno
Martina Treščanská je taktiež spokojnou klientkou a plánuje využívať aj rezervačný systém, ktorý im pomôže zefektívniť služby a zvýšiť prehľadnosť a plynulosť obsluhy, keďže s príchodom krajšieho počasia nesmie chýbať ani terasa, ktorá spríjemní každé posedenie.
Podľa Martina Záhradníka je v dnešnej dobe potrebná čo najväčšia transformácia smerom k digitalizácii: „V rámci rezervácií vo vyspelých krajinách chodia rezervácie stolov každých 5 sekúnd. U nás je tento trend trošku pomalší. No postupne smerujeme k tomu, že si učíme svojich zákazníkov, aby nástroj na rezervácie stolov taktiež využívali.“
DISH je strategickým produktom, ktorý združuje nástroje ako jednoduchá tvorba web stránky, online objednávkový web shop pre donáškovú službu či rezervačný systém. Ponúka však aj ďalšie výhody, a to napríklad umelú inteligenciu, čiže automatickú tvorbu textov a aj následné aktualizácie. To zvyšuje viditeľnosti na Googli, čo je v dnešnej dobe dôležitým aspektom. Výhodou je aj prepojenie stránky s Google Moja firma. Nápomocnosť tohto produktu s potenciálom výstižne zhrnul Martin Záhradník: „Je to jednoduché – tým, že ste viditeľní v online svete, máte možnosť získať viac zákazníkov a navýšiť tak ziskovosť vášho podniku.“
Text a foto: Dominika Noskovičová