Falstaff – európsky časopis o gastronómii, víne a cestovaní už aj na Slovensku

Foto: Dominika Noskovičová
Rakúsky magazín Falstaff, ktorý sa presadil na trhoch v Nemecku, Švajčiarsku a Taliansku, oficiálne vstupuje na Slovensko. Slovenské vydanie uzrie svetlo sveta v máji 2025, pričom sa bude zameriavať na oblasti gastronómie, prémiového pitia a luxusného cestovania. Pred pár dňami sa v Bratislave konala tlačová konferencia, na ktorej sme sa zúčastnili, aby sme vám priniesli tie najnovšie informácie. Aké novinky a zmeny so sebou prinesie jeho príchod?

Na slovenský trh vstupuje Falstaff Slovakia
„Falstaff nie je klasický bedeker. Je to platforma na medzinárodnej úrovni združujúca gurmánov, ktorá zdieľa zážitky z cestovania, degustácie vína či jedla a odovzdáva ich ďalšej gurmánskej komunite,“ začína tlačovú konferenciu generálny riaditeľ Radoslav Nackin. Falstaff Slovakia pomôže zviditeľniť slovenské reštaurácie, talentovaných šéfkuchárov a vynikajúcich vinárov aj za hranicami krajiny. Cieľom je ukázať Európe, že Slovensko má čo ponúknuť nielen milovníkom kvalitnej kuchyne, ale aj cestovateľom hľadajúcim autentické zážitky. Vstup magazínu na slovenský trh tak prináša nové možnosti pre gastronómiu a jej nadšencov, ktorí ocenia inšpiratívny obsah v spojení s medzinárodnou prestížou značky Falstaff.
Koniec jednej éry, začiatok ďalšej – Gurmán na Slovensku sa mení na Falstaff Slovensko
Niečo končí, iné sa začína. S príchodom Falstaff čaká jeden zo slovenských gastronomických magazínov významný míľnik – po 22 rokoch sa Gurmán na Slovensku mení na Falstaff Slovakia. Hoci sa názov mení, filozofia zostáva rovnaká, pričom dôraz sa kladie na podporu gastronómie, kvalitných surovín a výnimočných kulinárskych konceptov. Spojením so silnou medzinárodnou značkou sa otvára príležitosť prezentovať Slovensko ako krajinu s bohatou gastronomickou tradíciou a inovatívnym prístupom k modernému vareniu. „Veľká výhoda celého projektu spočíva v tom, že sme súčasťou medzinárodnej rešpektovanej platformy a značky, čo nám dáva výhodu v dvoch hlavných veciach. Prvá je, že máme prístup k svetovým článkom a expertízam mnohých profesionálov z rodiny Falstaff. Druhá je, že môžeme na medzinárodnej úrovni prezentovať všetkých šikovných slovenských šéfkuchárov, vinárov či úžasnú kávovú a barovú kultúru, ktoré sú na Slovensku na vysokej úrovni,“ vysvetľuje šéfredaktorka Elena Strápková.

Štvrťročne tlačené vydanie prinesie aktuálne trendy v gastronómii, pričom digitálna verzia poskytne dynamickú a interaktívnu formu obsahu. Webová stránka a sociálne siete chcú prinášať inšpiráciu v podobe článkov, videí a rozhovorov s odborníkmi. Cieľom je nielen reflektovať súčasné dianie na slovenskej kulinárskej scéne, ale aj formovať diskusiu o kvalite a inováciách v oblasti gastronómie a vinárstva.


Slovenské reštaurácie v európskom bedekri
Slovenské podniky sa prvýkrát zapoja do prestížneho hodnotenia Falstaff, ktoré zahŕňa 24 000 reštaurácií po celej Európe. Hodnotenia začali v auguste 2024, pričom odbornú porotu doplnia členovia Falstaff Gurmánskeho klubu. Tradičné Zlaté vidličky zostávajú, pričom reštaurácie budú naďalej hodnotené na 100-bodovej škále v štyroch oblastiach. Vyvrcholením bude galavečer udeľovania ocenení v gastronómii, Gurmán AWARD. Ten čaká už 23. ročník, no prvýkrát ako FALSTAFF Gurmán AWARD.

Falstaff v číslach
- 4 vydania Falstaff Slovakia ročne
- 24 000 reštaurácií v medzinárodej verzii bedekra
- 65 000 členov z Falstaff Gurmánskeho klubu z celej Európy
- 175 088 výtlačkov ako celkový náklad (Nemecko, Rakúsko, Švajčiarsko, Taliansko)
- 412 000 fanúšikov na sociálnych sieťach Facebook a Instagram
- 610 000 odberateľov informačných bulletinov
- 1,44 milióna návštev webových stránok
Text a foto: Dominika Noskovičová