HoReCa manažérka Jana Struhárová: „Kde je vôľa, je cesta. A ja tú vôľu mám“
Ak chce byť človek v oblasti hotelierstva a gastra úspešný, musí sa mu oddať naplno. Jana Struhárová takým človekom rozhodne je. Prešla si rôznymi pozíciami, aby nakoniec svoje skúsenosti využila v nadnárodnej spoločnosti METRO, kde riadi niekoľko tímov. Viac o tom, ako sa jej podarilo zúročiť roky na materskej dovolenke v prospech vzdelávania, prečo sa rozhodla vymeniť luxusný zámok za korporát a akým štýlom sa vďaka produktu DISH by METRO snaží prispieť k pomoci väčším i menším gastro prevádzkam, nám prezradila HoReCa Business Support Manager Jana Struhárová.
V HoReCa segmente nie ste nováčikom. Kedy ste vstúpili do tohto, v dnešnej dobe trochu nevyspytateľného, sveta?
Nuž, je to už 17 rokov. Čoskoro teda moje pôsobenie v tejto oblasti oslávi plnoletosť. 🙂 V hotelierstve som začala pracovať v roku 2006. Prešla som si od recepcie až po sales, pričom som pracovala pre menšie i väčšie, sieťové i súkromne vlastnené hotely. Určité obdobie som pracovala aj pre švajčiarsku lodnú spoločnosť, ktorá ponúkala 5* servis na riečnych plavbách pre americkú a austrálsku klientelu. Tam som dokonca spoznala môjho manžela, ktorý tam dodnes pracuje. (úsmev)
Takže váš pracovný život je naozaj úzko spätý s tým rodinným. To znie ako dej z knižného románu.
Veru áno. (úsmev) S manželom máme toho veľa spoločného. Okrem iného aj to najdôležitejšie, našich dvoch synov, ktorí majú 3 a 7 rokov.
To znamená, že ste pomerne čerstvo po materských povinnostiach znova vhupli do pracovného kolobehu. Nemali ste pocit, že ste počas tých rokov mimo odbor vyšli „z cviku“ či stratili prehľad?
Vôbec nie, čas na materskej som využila efektívne na sebarozvoj a rozšírenie svojho obzoru. Popri materskej som začala pracovať a rozhodla som sa pre štúdium na Digitálnej Univerzite. Keďže mám manžela pracujúceho v zahraničí, bolo to veľmi náročné obdobie, no zvládli sme to.
Prečo ste sa rozhodli kráčať týmto smerom a začať štúdium smerované na digitál?
Štúdium som začala preto, lebo som mala pocit, že sa potrebujem na to, aby som kráčala s dobou, vzdelávať. Práve toto rozhodnutie ma posunulo k tomu, že chcem ostať v HoReCA segmente, no chcem robiť niečo, čo môže pomôcť viacerým prevádzkam. Doba ktorá nás postihla, je naozaj náročná, a ja sa nechcem iba prizerať, ale prispieť svojím kúskom.
Teraz pracujete na pozícii HoReCa Business Support Manager pre spoločnosť METRO. Takže sa vám to podarilo?
Áno, našla som uplatnenie tam, kde môžem byť nápomocná. V spoločnosti METRO pracujem od novembra 2022 a mám, okrem iného, na starosti projekt DISH by METRO. Tento projekt ma absolútne uchvátil, keďže je to presne to, čomu som sa venovať chcela. Dalo mi to pocit, že som neštudovala zbytočne a že takto mám možnosť pomáhať a rozvíjať seba aj ostatných.
Pandemická kríza, teraz tá energetická. Gastro prevádzky to naozaj nemajú ľahké a niektoré z nich doslova bojujú o prežitie. V čom im môže DISH by METRO pomôcť?
DISH by METRO je strategický projekt na podporu HoReCa segmentu, ktorý vytvorilo METRO v spolupráci s nemeckým partnerom Hospitality Digital, keďže digitalizácia je v tomto období nevyhnutnou súčasťou. Spája funkcie ako jednoduchú tvorbu web stránky, online objednávkový web shop pre donáškovú službu či rezervačný systém. A to nehovorím o výhodách ako umelá inteligencia, čiže automatická tvorba textov a následné aktualizácie, ktoré zvyšujú viditeľnosti na Googli, alebo aj prepojenie stránky s Google Moja firma.
Je to všetko jednoduché, intuitívne a cenovo veľmi výhodné riešenie aj pre menšie prevádzky. Tvorba webových stránok a online riešení sa pohybuje v stovkách až tisícoch, pričom my ponúkame riešenie už od 49€ bez DPH, a to bez mesačných poplatkov.
Predtým ste pracovali na čarovnom zámku. Čo bolo prvotným „nakopnutím“ vymeniť zámok za METRO? Je to predsa len niečo z úplne iného cesta.
Áno, je to niečo úplne odlišné. A čo bolo spúšťačom? Potrebovala som sa už posunúť niekam ďalej a viac-menej ma nakoplo moje štúdium digitálneho marketingu. Keď som štúdium ukončila, vedela som, že toto je to, čo ma baví. Práve v tejto oblasti som videla svoje ďalšie kroky. Keď som potom zbadala ponuku na moju aktuálnu pozíciu, vedela som, že toto je tá cesta a smer. Je to vlastne spojenie toho pre mňa nového, vtedy ešte málo poznaného sveta digitálu so svetom HoReCa a zároveň s vedením ľudí, takže som nemala veľmi o čom rozmýšľať.
O ženách sa zvykne hovoriť, že vedia robiť veľa vecí naraz. To je celkom dobrý predpoklad na manažovanie tímu. Ako vnímate svoju funkciu?
Moja pozícia pozícia spočíva v tom, že mám v rámci Slovenska na starosti 3 tímy. Jedným z nich je práve náš digitálny tím, ktorý má pod palcom DISH.
Veľakrát býva problém nájsť spoľahlivých ľudí. Máte tím, na ktorý sa môžete spoľahnúť?
Náš digitálny tím je pomerne nový, ale v druhých tímoch sú ľudia, ktorí sú u nás už roky. Máme, napríklad, človeka, ktorý je tam už 20 rokov. Ale klop-klop, musím si zaklopať, personálne problémy nemáme zatiaľ ako v starom, tak ani v novom tíme.
Vy ste však aj mamou 2 synov, čo vie dať človeku zabrať. Ako sa vám darí balansovať medzi rodinným a profesijným životom? Predsa len, hotelierstvo a gastro sú oblasti, ktoré si vyžadujú nielen veľa driny, ale i času.
Tak to je asi tá najťažšia otázka. Ale áno, je to veľmi náročné. Veľakrát sa musím ponáhľať, aby som stihla deti vyzdvihnúť zo školy a škôlky a večer, keď zaspia, otváram počítač a riešim veci, ktoré som nestihla cez pracovný deň. Ale každopádne svoju rodinu milujem, rovnako milujem prácu, ktorú robím, takže kde je vôľa, je cesta, ako sa hovorí. A ja tú vôľu mám, preto to zatiaľ zvládam.
Pohybovať sa v týchto vodách musí byť pre vás zrejme vášňou, mám pravdu?
Určite. Ja som srdcom hotelový človek, ktorý je založený na službách a servise. Aj práve pre toto som sa rozhodla pre promo produktu nášho produktu DISH by METRO, pretože si myslím, že hlavne pre menšie a stredné podniky ide skutočne o veľmi nápomocný nástroj, ktorý môže do veľkej miery pomôcť.
Čím je pre vás produkt DISH by METRO taký výnimočný?
Jeho výnimočnosť spočíva v tom, že nastavenie webovej stránky a ostatných nástrojov je naozaj veľmi jednoduché, rýchle a hlavne cenovo prístupné. Naši zákazníci tak vedia vďaka DISH by METRO ušetriť veľa finančných prostriedkov. Jednou z výhod je však určite aj to, že za týmto produktom stojí METRO, veľmi silný partner, ktorý má dlhodobú históriu, pevné zázemie a silu na trhu, na ktorom pôsobí. A rovnako má veľký potenciál v tom, že bude len napredovať a že o pár rokov nezanikne.
Takže toto nie je jeho konečná podoba?
Práveže opačne. Ja by som povedala, že je to práve taký začiatok. Za všetkým je METRO ako korporát v spolupráci s nemeckou spoločnosťou Hospitality Digital, ktorá je jednotkou na trhu a všetko technické a vývojové riešia veľmi promptne. Ten vývoj a napredovanie je tam naozaj očakávané. Ja už dokonca viem o projektoch, ktoré sú v riešení, ale zatiaľ nemôžem prezradiť viac. (úsmev)
Ďakujeme prevádzke Cafe Urban za poskytnutie priestorov na fotenie.
Text a foto: Dominika Noskovičová